کارگران ساختمانی بیمه می شوند

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح بیمه‌ی کارگران ساختمانی گفت: کارگران ساختمانی از هیچ مزایایی برخوردار نیستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه تمام کارگان ساختمانی بیمه خواهند شد.

مجتبی موسوی  اظهار داشت: کارگران ساختمانی که از اقشار زحمتکش جامعه هستند، سال‌ها در انتظار تامین آینده خود و خانواده خود بودند که این امر با همت دولت و مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون بیمه‌های اجتماعی محقق شد.

وی یادآور شد: تا قبل از اجرای این قانون کارگران ساختمانی تنها در مقابل حوادثی که در محل کارگاه مربوطه اتفاق می‌افتاد، بیمه بودند و آینده شغلی خوبی برای ایشان متصور نبود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم ابراز داشت: با اجرای قانون جدید کارگران ساختمان تنها با مراجعه به شعب تامین اجتماعی و ارائه گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای معتبر و پرداخت تنها هفت درصد حداقل دستمزد به صورت ماهانه از تمام خدمات تامین اجتماعی مانند سایر کارگران از جمله دفترچه درمانی، مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی، و بازماندگی برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: سهم کارفرمای کارگران ساختمانی از محل مبالغی که در هنگام صدور پروانه ساخت املاک دریافت می‌شود، تامین خواهد شد.

موسوی یادآور شد: افزایش حق بیمه‌ کارگران ساختمانی با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و بر اساس حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار صورت می‌گیرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم گفت: متراژ ساختمان و منطقه زمین موردنظر در تعیین حق بیمه سهم کارفرمای کارگران ساختمانی موثر است.

وی اظهار داشت: در قبال حق بیمه‌ای که دریافت میشود خدمات متنوعی به کارگران ارائه می‌شود که این امر تاثیر بسزایی در امنیت شغلی و دلبستگی کارگران به کار خود دارد.

موسوی اذعان کرد: سیستم آموزش کارگران ساختمانی نیز با اجرای این قانون فعال و ساماندهی شده است که این امر نیز موجب افزایش کیفیت در امور ساختمانی خواهد شد.

وی افزود: با در نظر گرفتن آموزش‌های ارائه شده به کارگران ساختمانی از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور سهمیه‌ای برای هر استان به منظور جذب کارگران ساختمانی در نظر گرفته شده که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان برنامه پنجم توسعه هیچ کارگر ساختمانی از نعمت بیمه محروم نخواهد بود.
 

۱۹ شهریور ۱۳۹۰ ۰۹:۲۰
عصرایران |
اشتراک در