ایران در الجزایر مسکن می‌ سازد

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در دیدار با وزیر مسکن و شهرسازی الجزایر پیشنهاد اجرای طرح ساخت 20 هزار واحد مسکونی را در این کشور مطرح کرد که با استقبال مقام الجزایری روبرو شد.

مهدی غضنفری در مسیر عزیمت به کوبا با هیئت همراه معاون اول رییس جمهور، در توقفی کوتاه در الجزایر با نورالدین موسی دیدار و گفتو گو کرد و قرار شد بزودی هیاتی از الجزایر برای مذاکره در خصوص پیشنهاد ایران جهت احداث واحدهای مسکونی به تهران سفر کند. غضنفری در این دیدار کوتاه با اشاره به مناسبات دیرینه تهران و الجزیره گسترش مناسبات اقتصادی را در تعمیق روابط موثر دانست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین بر توانمندی مهندسان و متخصصان جمهوری اسلامی ایران درحوزه خدمات فنی- مهندسی تاکید کرد و در عین حال از آمادگی کشورمان برای اجرای طرح های متعدد به ویژه در حوزه مسکن در الجزایر خبر داد. مقام الجزایری نیز با استقبال از حضور ایران در اجرای پروژه‌های خدمات فنی مهندسی در این کشور ابراز امیدواری کرد با توجه به توانایی بالای ایران تعداد پروژه‌های درحال اجرای کشورمان در الجزایر بیش از بیش افزایش یابد. در دیدار وزرای دو کشور همچنین موضوع های مختلف اقتصادی و خدمات فنی مهندسی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

حضور نمایندگان 80 شرکت ایرانی خدمات فنی- مهندسی در ترکیب هیات ایرانی برای سفر به کوبا فرصت مغتنمی شد تا در نشست مشترک بخش خصوصی با دو وزیر ایرانی و الجزایری مسائل و مشکلات به بحث و بررسی گذاشته شود. تاکنون بیش از 110 میلیون یورو قرارداد اجرای انواع پروژه‌های خدمات فنی مهندسی ایران در الجزایر با 80 درصد پیشرفت فیزیکی نهایی شده است. بنابر این گزارش، همچنین گفتگو در خصوص قرارداد ساخت پنج هزار واحد مسکونی در الجزایر نهایی شده و قرار است تا 1.5 ماه این توافق وارد مرحله اجرا شود.

۱۶ شهریور ۱۳۹۰ ۱۶:۰۲
روزنامه کیهان |
اشتراک در