ساخت ورزشگاه جدید برای تهران

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با اشاره به طرح ارائه شده برای ساخت ورزشگاهی جدید در استان تهران گفت: همچنان پیگیر این طرح هستیم اما ...

علی ترکاشوند اظهار داشت: مسکوت ماندن طرح ساخت ورزشگاه جدید در استان تهران به منزله منتفی شدن آن نیست چون همچنان پیگیر جوانب مختلف افتتاح یک دهکده ورزشی خارج از شهر تهران هستیم اما هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‎ایم. وی ادامه داد: به هر حال با توجه به قدمت چند ساله ورزشگاه آزادی و نیاز استان تهران، باید دهکده‎ ورزشی جدیدی بسازیم که بتواند نیازهای همه یا حداکثر رشته‌ها را پاسخگو باشد. به طور حتم این ورزشگاه جدید خارج از شهر تهران است اما اینکه در چه مساحتی، با چه ویژگی‌هایی و امکاناتی ساخته شود، مواردی است که بررسی‎ها روی آن ادامه داد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با اشاره به اینکه گفته شده بود ورزشگاه جدید استان تهران در حد و اندازه‎های ورزشگاه آزادی ساخته می‎شود، گفت: تلاش‌مان این است اما هنوز ظرفیت نهایی ورزشگاه جدید و اینکه با چه عنوانی ساخته شود، مشخص نیست. در هر صورت پس از طی شدن مراحل لازم، مرحله ساخت ورزشگاه فرا می‌رسد که احتمالا سال آینده خواهد بود.

ترکاشوند در مورد پروژه‌های مهم شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تاکید کرد که استادیوم 15 هزار نفری قزوین و سالن 6 هزار نفری اصفهان از پروژه‌های مهمی هستند که به مرحله افتتاح رسیده‌اند. این دو سالن در اولین فرصت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. وی با تاکید بر اینکه سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی هم به مرحله نهایی بازسازی رسیده است، خاطرنشان کرد: با ساخته شدن چهار رختکن جدید این سالن از هر نظر آمادگی لازم برای میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا در رشته والیبال را به دست آورده است. فقط مرحله نصب کفپوش ویژه والیبال باقی مانده است که توسط فدراسیون این رشته ورزشی نصب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در مورد میزان اعتبارات صرف شده برای بازسازی سالن 12 هزار نفری آزادی گفت: پیش از این و در زمان علی سعیدلو - رئیس وقت سازمان تربیت بدنی - 15 میلیارد تومان برای بازسازی بخش‌های مختلف مجموعه ورزشی آزادی تخصیص داده شد. از این میزان 2 میلیارد ریال صرف بازسازی سالن 12 هزار نفری شده است.

۱۶ شهریور ۱۳۹۰ ۰۹:۱۴
جهان نیوز |
اشتراک در