وام مسکن 100 میلیون می شود

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه هیچ قراردادی برای پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی با انبوه سازان نداریم،گفت: اگر بانک مرکزی مجوز پرداخت تسهیلات 50 تا 100 میلیونی ساخت مسکن را به بانک مسکن بدهد ما آمادگی پرداخت آن را داریم

قدرت‌الله شریفی در خصوص قرارداد پرداخت وام 100 میلیونی ساخت با انبوه سازان افزود: در قراردادی که بانک مسکن با انبوه‌سازان داشت، به هیچ عنوان بحث پرداخت تسهیلات 50 تا 100 میلیونی ساخت مطرح نشده بود، بنابراین در تفاهم‌نامه‌ای که با آنها داشتیم این رقم قید نشده بود. وی ادامه داد: دریافت این میزان تسهیلات خواسته انبوه‌سازان است اما به هر حال هر گونه پرداخت تسهیلاتی از سوی بانک مسکن با مجوز بانک مرکزی صورت می‌گیرد و اگر بانک مرکزی پرداخت این میزان تسهیلات را مصوب کند ما آماده پرداخت آن هستیم.
خبرنگار فارس به شریفی گفت:به هر حال باید دهک‌های متوسط به بالا نیز از دریافت تسهیلات محروم نشوند چرا که این میزان تسهیلات نمی‌تواند موجب تورم شود چرا که این وام‌ها قابلیت انتقال به نام خریدار را دارد. وی پاسخ داد:هرگونه پرداختی باید بر اساس مجوز بانک مرکزی باشد،بنابراین اگر انبوه‌سازان بتوانند بانک مرکزی را متقاعد کنند ما آماده هرگونه همکاری با آنها هستیم.
مدیر عامل بانک مسکن ادامه داد: بانک مرکزی در چارچوب مشخص و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور و افزایش تورم اقدام به ارائه تسهیلات می‌کند. شریفی تأکید کرد: چنانچه بانک مرکزی مجوز پرداخت تسهیلات 50 تا 100 میلیونی ساخت مسکن را به بانک مسکن بدهد ما آمادگی کاملی برای پرداخت آن به انبوه‌سازان را داریم.

*ثبات سقف اوراق حق تقدم و مسکن جوانان

وی در پاسخ به این سوال که آیا سقف اوراق حق تقدم مسکن با افزایش 2 میلیون تومانی سقف وام خرید مسکن نیز افزایش خواهد یافت، گفت: سقف اوراق حق تقدم مسکن بدون هیچ تغییری همان 20 میلیون تومان است. به گفته وی، سقف وام مسکن جوانان نیز بدون هیچ تغییری در سال 90 بالغ بر 60 میلیون تومان است.

۱۶ شهریور ۱۳۹۰ ۰۹:۰۳
خبرگزاری فارس |
اشتراک در