این پل که عنوان طولانی ترین پل سازه کشور را به خود اختصاص داده با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال و با هدف انتقال ترافیک جنوب به شمال شهرستان شوشتر و کمک به تخلیه و تسریع ترافیک شهرستانهای شوشتر، دزفول، گتوند و بالعکس ساخته شده شده است.
طول این پل یک هزار و 780 متر است و با احتساب راه های طرفین آن به دو هزار و 68 متر می رسد. این پل دارای 14 دهانه و عرض 17 متر است. عملیات اجرایی پل شطیط شوشتر در سال 1382 آغاز شد و امروز با اتمام آن به بهره برداری رسید.
عملیات اجرایی پل شطیط شوشتر از سال 1380 آغاز شده و در ابتدا قرار بود در مدت 18 ماه به پایان برسد ولی حدود 90 ماه به طول انجامید. پل شطیط شوشتر بیش از دو هزار متر طول دارد و دارای دو دهانه 75 و 100 متری است. رمپ پل شطیط با دستور مدیر کل راه و ترابری خوزستان و به درخواست اهالی روستای مهدی در مجاورت این پل از 350 متر طراحی شده توسط مشاور 157 متر کوتاه تر و شیب آن نیز چهار درصد تند تر شده است.