اعلام آخرین آمار ساخت مسکن در کشور

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان امسال یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی در کشور افتتاح می‌شود.

علی نیکزاد در حاشیه سفر به بوشهر اظهار داشت: هم اکنون 42 هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان بوشهر در دست ساخت است. وی افزود: یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی شامل 400 هزار واحد مسکن روستانی و 800 هزار واحد مسکن شهری می‌شود. وی در ارتباط با وضعیت راه کشور نیز بیان کرد: بنا داریم در سال جاری 15 هزار و 320 کیلومتر راه در کشور شامل 220 کیلومتر آزادراه، 2 هزار 600 کیلومتر بزرگراه، 4 هزار کیلومتر راه اصلی و 7 هزار 500 کیلومتر راه روستایی احداث کنیم که برای احداث این میزان راه در کشور 6 هزار میلیارد تومان نیاز است.
نیکزاد با اشاره به افتتاح 15 پروژه فرودگاهی و 25 پروژه بندری تا پایان سال گفت: تلاش می‌کنیم ترانزیت کالا در کشور را به 12 میلیون تن برسانیم. وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های فرودگاه بوشهر نیز خاطرنشان کرد: استان بوشهر با موقعیت استراتژیک خود روزانه 18 پرواز داخلی و خارجی دارد و به منظور توسعه آن نصب دستگاه ALS از ضروریات این فرودگاه است.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: 10 میلیون اعتبار نیز برای توسعه و بهسازی ترمینال فرودگاهی بوشهر قرار است هزینه کنیم. وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونان این وزارتخانه برای افتتاح و بازدید از پروژه‌های راه و مسکن استان بوشهر به این استان سفر کردند. وزیر مسکن علاوه بر دیدار با امام جمعه از پروژه‌های مسکن مهر بوشهر، علیشهر، قطعه 14 بزرگراه بوشهر دیر و قطعه 11 راه‌آهن بوشهر و دیگر پروژه‌های شهرستانهای بوشهر و گناوه بازدید می‌کند.

۱۵ شهریور ۱۳۹۰ ۱۴:۵۸
شاسا |
اشتراک در