نصب آزمایشی کنتورهای آب شارژی

نایب رییس شرکت ایران انشعاب از آغاز اجرای نصب آزمایشی کنتورهای آب شارژی (پیش پرداختی) در تهران از 20 شهریور خبر داد.

سیدجهانگیر پیشوایی" روز سه شنبه (امروز) در جریان دومین روز هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت نیرو، اظهار داشت: با تولید کنتورهای آب شارژی یا همان پیش پرداختی توسط متخصصان داخلی در کشور، نصب آزمایشی این کنتورها از 20 شهریورماه امسال در منطقه 6 تهران کلید می‌خورد. 

 وی با بیان اینکه استفاده از کنتورهای شارژی در اروپا مرسوم شده است، گفت: قرار است در بیستم شهریورماه امسال سه اندازه از کنتورهای شارژی (یک دوم، سه چهارم و یک اینچ) در سه جایگاهی که از سوی شرکت آب و فاضلاب تعیین شده است،نصب شود. 
 
پیشوایی درباره نحوه درخواست مشترکان برای نصب کنتورهای شارژی یا همان پیش‌پرداختی گفت: با عملیاتی شدن نصب این کنتورها، مشترک ابتدا باید به شرکت آب و فاضلاب مراجعه و آب مورد نیاز خود را پیش خرید کند تا کنتورهای آنان به میزان آب خریداری شده، شارژ شود. 
 
وی استفاده از این کنتورها را بویژه برای کارهای خدماتی در کشور مناسب دانست و گفت: در بخش های خدماتی نظیر زمان ساخت و ساز، به دلیل آنکه آب بی‌رویه مصرف می‌شود، مشترک می تواند مقدار مورد نیاز آب خود را به صورت شارژی خریداری کند. 
 
به گفته وی، تقویم نرم افزاری بکار برده شده در این کنتورهای بومی‌ساز شده در کشور، منطبق با سال شمسی و همچنین تعطیلات رسمی ایران 
 
است تا در روزهای تعطیل مشکلی برای مشترک ایجاد نشود. 
 
وی تصریح کرد: تجهیزاتی که در این کنتور تعبیه شده است، سبب می شود به محض آنکه فقط پنج مترمکعب آب از میزان شارژ مانده باشد، فشار آب، یک چهارم کاهش یافته و در نتیجه به مشترک هشدار دهد که تا 
پنج هزار لیتر دیگر، خرید مجدد آب داشته باشد که در این صورت باید به شرکت آب و فاضلاب مراجعه و کارت خود را بار دیگر شارژ کند. 
وی با اشاره به قیمت کنونی کنتورهای آب شارژی که 300 هزار تومان است، خاطرنشان کرد: کنتورهای قرائت خوان از راه دور، نوع دیگری از کنتورهای تولیدی شرکت "ایران انشعاب" است که قیمت کنونی آنها نیز 150 هزار تومان است. 
این تولیدکننده ایرانی با بیان اینکه کنتورهای قرائت از راه دور از طریق سامانه "جی.پی.آر.اس" اطلاعات آماری میزان مصرف را در مقاطع زمانی خاص از طریق یک سیم کارت تعبیه شده در درون آن به سازمان آب و فاضلاب ارسال می‌کند، افزود: اجرای آزمایشی نصب این کنتورها نیز در برخی مناطق اجرا شده است. 
 
وی با اشاره به اعلام آمادگی بسیاری از سازمان ها برای استفاده از این کنتورها، اظهارداشت: به دلیل فناوری پیشرفته این کنتورها و همچنین هزینه بالای آنها، برای استقبال بیشتر از این تولیدات بومی‌سازی شده، در سال جاری که به سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده است، درصدد کاهش قیمت هر دستگاه از این کنتورها به زیر 100 هزار تومان هستیم. 
 
پیشوایی با اشاره به سابقه بیش از 30 ساله شرکت خود در ساخت کنتورهای آب، یادآور شد: از سال 73 فعالیت شرکت برای بومی‌سازی تمام قطعه های کنتورهای آب آغاز شده است زیرا پیش از آن به جز بدنه کنتور، تمام قطعه ها از خارج وارد می‌شد. 
 
وی به موفقیت مهندسان ایرانی در ساخت تمام قطعه ها از جمله شمارشگر کنتور در داخل کشور اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به این توانمندی ها، عملا تحریم‌ها هم مانع از تولید این کنتورها نخواهد شد. 
 
وی تولید کنتورهای یادشده در کشور را مطابق با آخرین استانداردها از جمله استاندارد بین‌الملل ایزو 4064 دانست و گفت: بیشتر کشورهای اروپایی تولیدات خود را مطابق با این استاندارد انجام می دهند. 
 
وی از دیگر ویژگی های کنتورهای ساخت شده توسط این شرکت را عمر مفید و دقت بالای آنها در کنار مطابق بودن با شرایط آب و هوایی و محیطی ایران بیان کرد. 
 
پیشوایی صادرات دو هزار دستگاه کنتور به تانزانیا را در سال گذشته، از جمله فعالیت های این شرکت ایرانی برای حضور در بازارهای خارجی بیان کرد و گفت: پس از تامین بازار داخلی کنتورهای جدید، برای بازار خارجی نیز برنامه صادراتی در نظر گرفته‌ایم.
 
هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب با حضور 260 شرکت داخلی و خارجی صبح روز گذشته (دوشنبه) در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت. 
 
در این نمایشگاه که به مدت چهار روز در فضایی به وسعت افزون بر 20 هزار مترمربع ترتیب یافته است، بیش از 230 شرکت داخلی و 30 شرکت از کشورهای آلمان، چین، هلند، دانمارک، ترکیه، ایتالیا، سوریه، آمریکا، هند و امارات حضور دارند. 
 
در این نمایشگاه، آخرین دستاوردهای صنعتگران، پیمانکاران، مشاوران و کارفرمایان صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب در زمینه های مرتبط ازجمله لوله و اتصالات، ابزار دقیق، آزمایشگاهی و شیمیایی و تصفیه خانه ارایه می شود. 
 
نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب که پیش از این به صورت دوسالانه برگزار می شد، با دستور مهندس "مجید نامجو" وزیر نیرو از این پس به صورت سالانه برگزار می شود.
۱۵ شهریور ۱۳۹۰ ۱۴:۴۳
رجانیوز |
اشتراک در