ساخت طولانی ترین سازه ماکارونی کشور

برای اولین بار در کشور، طولانی ترین و بزرگترین سازه پاوین ماکارونی توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ساخته شد.

سرپرست ساخت این سازه گفت: سازه پاوین ماکارونی با طول 5/8 متر، عرض 40/2 متر و با ارتفاع70/2متر به صورت تونلی در مدت دو هفته و با همکاری تیم هشت نفره متشکل از دانشجویان معماری در دانشکده فنی و حرفه ای دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ساخته و نصب شد.
مصطفی نصیری اوانکی افزود: ساخت چنین سازه ای برای اولین بار در کشور صورت گرفته و به عنوان بزرگ ترین و طولانی ترین سازه ماکارونی در ایران محسوب می شود. وی اظهارداشت: برای ساخت این سازه از 30 بسته ماکارونی 900 گرمی و 120 بسته چسب فوری استفاده شده است.
نصیری اوانکی به اهداف ساخت این سازه اشاره و اضافه کرد: با این اقدام تحرک و انگیزه ای در بین دانشجویان ایجاد شد که خوشبختانه با استقبال بسیار خوب دانشجویان و استادان رشته معماری مواجه شدیم. وی افزود: برای طراحی و ساخت این سازه از مشاوره مهندس قافله باشی از مدرسان رشته معماری بهره بردیم .
نصیری اوانکی به پروژه های آینده این تیم اشاره کرد و گفت: در نظر داریم بعضی از بناهای تاریخی استان قزوین مثل چهلستون، دروازه تهران قدیم و سردر عالی قاپو را نیز به همین صورت شبیه سازی کنیم. وی در پایان گفت: سازه پاوین ماکارونی به مدت دو هفته در معرض دید دانشجویان و استادان قرار خواهد گرفت.

۱۴ شهریور ۱۳۹۰ ۰۹:۱۳
ایرنا |
اشتراک در