رونمایی از تمبر کنفرانس سازه های شهری

همزمان با برگزاری آیین افتتاحیه کنفرانس بین المللی ساخت و سازهای شهری در مجاورت گسل های فعال، از تمبر این کنفرانس بین المللی رونمایی شد.

در آیین رونمایی از تمبر کنفرانس مزبور علاوه بر مسئولان محلی، جمعی از اساتید دانشگاه و اندیشمندان برجسته در حوزه زمین شناسی، شهر سازی و زلزله شناسی حضور داشتند.

عبادالله قنبری، دبیر علمی کنفرانس بین المللی ساخت و سازهای شهری در مجاورت گسل های فعال طی سخنانی در حاشیه این آیین گفت:450 مقاله از 10 کشور جهان به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده که پس از بررسی هیئت داوران 250 مقاله برگزیده به مرحله داوری راه یافته است. وی افزود: از این تعداد 40 مقاله برتر در سه روز برگزاری این کنفرانس به صورت سخنرانی ارائه می شود و بقیه به صورت کتاب چاپ شده است.

دبیر علمی این کنفرانس گفت: صاحب نظران از آمریکا، ژاپن، کانادا، انگلستان، ایتالیا، ترکیه و جمهوری آذربایجان از جمله شرکت کنندگان و ارسال کنندگان مقاله به کنفرانس بین المللی ساخت و ساز شهری در مجاورت گسل های فعال هستند. قنبری، مهندسی لرزه شناسی، مهندسی ژئوتکنیک لرزه ای، مقاوم سازی لرزه ای سازه های مهندسی و مدیریت ریسک در مناطق لرزه خیز را از محورهای مهم مورد بحث این کنفرانس اعلام کرد.

نخستین کنفرانس بین المللی ساخت و ساز شهری در مجاورت گسل های فعال در مجتمع رفاهی پتروشیمی تبریز آغاز شده و با برگزاری کارگاه و ارائه مقالات برتر تا چهاردهم شهریور ماه جاری در این شهر ادامه دارد.

۱۴ شهریور ۱۳۹۰ ۰۸:۳۱
خبرنگار مهر |
اشتراک در