آزمایشگاه مکانیک خاک؛ مرجع کنترل سازه‌

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان مازندران گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بزرگ‌ترین مرجع کنترل کیفی دولتی است.

عباس طورانی در نشست تخصصی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان مازندران با تاکید بر اینکه توجه به مقوله کنترل کیفیت خاک در ساخت و سازها منجر به بهبود و افزایش عمر پروژه‌ها می‌شود، بیان داشت: استفاده از تجهیزات کاملی که در بخش کارشناسی آزمایشگاه مکانیک خاک استان مازندران وجود دارد از هدر رفتن سرمایه‌های ملی جلوگیری می‌کند.
وی با اشاره بر اینکه سطح کارشناسی نیروهای شاغل در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بسیار بالا است، تصریح کرد: بیشتر نیروهای شاغل در آزمایشگاه افرادی توانمند و درعین حال برخوردار از تحصیلات عالیه هستند و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یک مجموعه مهندسی دانش بنیان است.
مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان مازندران با بیان اینکه هر ساله برای افزایش سطح توان علمی نیروهای آزمایشگاه، دوره‌های آموزشی و آزمون‌های تخصصی برگزار می‌شود، تصریح کرد: ارزیابی فنی نیروهای فعال در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان در اولویت کاری این نهاد دولتی قرار دارد.
مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان مازندران متذکر شد: خدمات مهندسی که از سوی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ارائه می‌شود بر اساس استانداردها و بخشنامه‌های فنی کشور و مطابق با دانش نوین دنیا است. وی خاطرنشان کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بزرگ‌ترین مرجع کنترل کیفی دولتی است ولی با وجود اینکه در اغلب بخش‌های صنعت به مقوله کنترل كیفیت به‌عنوان یک اجبار نگریسته می‌شود، در مقوله پروژه‌های عمرانی این بحث جدی گرفته نشده است.
طورانی رویکرد جدید مسئولان را در سیاستی راهبردی افزایش کیفی پروژه‌ها به ویژه در بخش حمل و نقل دانست و گفت: شورای حمل و نقل بر افزایش کیفی پروژه‌های این بخش تاکید دارند که در این باره نظارت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در این راستا لحاظ می‌شود. این مسئول ابراز داشت: با توجه به منابع محدود اعتباری که در دستگاه‌های اجرایی دولتی وجود دارد در سال جهاد اقتصادی به کیفی بودن پروژه‌ها و افزایش طول عمر سازه‌ها در بخش عمرانی توجه ویژه می‌شود.

۸ شهریور ۱۳۹۰ ۱۰:۳۷
خبرگزاری فارس |
اشتراک در