آخرین آمار ساکنین طرح تفصیلی تهران

مدیرکل شهرسازی و طرحهای شهری شهرداری تهران با بیان اینکه گامهای نهایی شدن طرح تفصیلی جدید تهران برداشته شده است، گفت: در این طرح برای تهران سکونت پذیری 8 میلیون و 700 هزار نفر پیش بینی شده است و برای اولین بار در پایتخت توجه به فضاهای باز و تفرجی دراولویت قرار دارد.

مجید پاکساز با اشاره به روند تصویب طرح تفصیلی تهران گفت : هم اکنون اسناد این طرح در کارگروه فنی کمیسیون ماده 5 با دقت نظر در حال بررسی است و روند تایید را طی می کند. وی افزود: به دلیل آن که این مرحله و تایید در این کمیته ، زمان بر است، مقرر شد تا اسناد دسته بندی شوند و هر بخش از اسناد که به تایید کارگروه رسید برای تصویب به کمیسیون ماده ارائه شود تا کار با سرعت بیشتری دنبال شود.

پاکساز با بیان اینکه مراحل رسیدگی به این طرح و ارائه به کمیسیون ماده 5 با روند خوبی در حال اجراست، خاطر نشان کرد: با اقدامی که انجام شده است، همزمان با تایید بخشهای نهایی اسناد طرح تفصیلی در کارگروه فنی، بخشهای ابتدایی تایید شده در دستور کار کمیسیون قرار می گیرد و به این ترتیب اولین گامهای نهایی شدن اسناد طرح تفصیلی تهران برداشته شده است.

مدیر کل شهرسازی و طرحهای شهری شهرداری تهران با رد هرگونه صحبتی در خصوص توقف تصویب طرح تفصیلی، تصریح کرد: اسناد طرح تفصیلی کاملا آماده است و با سرعت و دقت، فرآیند تصویب را طی می کند و بلافاصله بعد این مرحله ابلاغ خواهد شد. وی با بیان اینکه طرح تفصیلی هم اکنون نیز در مناطق در حال اجراست، گفت: در طرح تفصیلی جدید تهران با توجه به طرح جامع و بر اساس مصوبات کمیسیون ماده 5، سکونت پذیری برای تهران 8 میلیون و 700 هزار نفر پیش بینی شده است.

پاکساز در ادامه با اشاره به اهمیت زیست پذیری در تهران و توجه به آن در طرح تفصیلی جدید اظهار کرد: توجه به فضاهای تفرجی، سبز و گردشگری، اهمیت و نقش خاصی در این طرح دارد و می توان گفت برای اولین بار است که این موضوع تا این حد برای تهران در اولویت قرار گرفته است. وی افزود: این اهمیت تا جایی است که شکل بندی تهران در طرح تفصیلی جدید بر اساس فضاهای باز و سبز همچون رود دره هایی مانند اوین - درکه و کن بوده است.

مدیرکل شهرسازی و طرحهای شهری شهرداری تهران خاطر نشان کرد: در طرح تفصیلی جدید به شکلی برنامه ریزی شده که توجه به این فضاها نه تنها نیاز امروز را جبران کند بلکه بی توجهی هایی را که در گذشته به این بخش تهران شده است را نیز جبران کند. پاکساز تصریح کرد: بر این اساس در بخش عظیمی ازدامنه جنوبی البرز فضای باز، تفرجی و سبز پیش بینی شده است و در بسیاری از نقاطی که تمایل زیادی به ساخت و ساز بوده است این نیاز کنترل و در سطوح دیگر شهر تنظیم و متعادل شده است.

۸ شهریور ۱۳۹۰ ۱۰:۱۷
شاسا |
اشتراک در