بازگشایی نماد اوراق مشارکت مسکن

مدیر بازار فرابورس گفت: نماد اوراق مشارکت بانک مسکن از روز چهارشنبه (2 شهریور ) در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس بازگشایی می شود.

امیر هامونی افزود: با موافقت بانک مسکن تعداد هشت میلیون و 900 هزار برگه روز چهارشنبه در این بازار به فروش می رسد. وی گفت: این اوراق به دو صورت با نام و قابل معامله در فرابورس برای خریدارانی که از طریق کد معاملاتی خود اقدام به خرید می کنند و بی نام برای افرادی که از طریق بانک مسکن قبض دریافت کرده اند، معامله می شود.
مدیر بازار فرابورس تصریح کرد:نرخ سود این اوراق سالانه 17درصد است که به صورت سه ماه یکبار، روز های پنجم ماه های فروردین، تیر، مهر و دی هر سال پرداخت می شود و باز خرید اوراق قبل از سررسید سه ماهه با نرخ 5/16 درصد به صورت روز شمار محاسبه می شود. هامونی یاد آورشد: براساس قرارداد بازارسازی،شرکت کارگزاری بانک مسکن اوراق را در قیمت اسمی یک میلیون ریال بازخرید می کنند اما این امکان برای فروشندگان موجود است که در صورت خریدار با قیمت بالاتر، آن را به قیمت روز در بازار ابزار های نوین مالی فرابورس بفروشند.
وی تاکید کرد: با گشایش نماد، معاملات دست دوم این اوراق در بازار ابزارهای نوین مالی آغاز می شود و خرید این اوراق مستلزم وجود کد معاملاتی فعال در سیستم سپرده گذاری مرکزی است . همچنین کلیه خریداران می بایست هنگام خرید اوراق یک شماره حساب بانکی متمرکز به نام شخص دارنده، برای واریز سود و اصل اوراق به سپرده گذاری مرکزی اعلام کنند.
هامونی در خصوص کارمزد معاملات گفت: معاملات دست دوم اوراق بر اساس نرخ های کارمزد فرابورس از خریداران و فروشندگان دریافت می شود. وی افزود: اوراق مشارکت طرح مسکن مهر در پنجم دی ماه سال گذشته از طریق شعب بانک مسکن پذیره نویسی شده بود و سود قطعی اوراق مشارکت، حد اکثر پنج ماه از تاریخ سررسید اوراق محاسبه و حداکثر 6 ماه بعد از آن به حساب آخرین مالک اوراق که دارنده اوراق در روز قبل از سر رسید نهایی است پرداخت می شود

۲ شهریور ۱۳۹۰ ۱۲:۲۴
ایلنا |
اشتراک در