ساختمان‌های تهران درجه‌بندی می‌شوند

مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران با بیان اینکه رعایت مباحث مقررات ملی در همه ساختمان‌ها الزامی است، رتبه‌بندی و امتیازدهی به ساختمان‌ها را موجب نظارت و کنترل بیشتر و تشویق سازندگان به اجرای هرچه بهتر مقررات ملی دانست.

 مجتبی طبقی با اشاره به موضوع طبقه‌بندی ساختمان‌ها اظهارکرد: موضوع مطرح شده در زمینه طبقه بندی ساختمان‌ها از اقدامات مهمی است که در خصوص ارتقای کیفیت ساخت و سازها صورت می‌گیرد تا بر اساس آن مالک و سازنده در انجام وظایف خود دقت بیشتری داشته باشند و افزایش کیفیت ساختمان برای آن‌ها دارای اهمیت باشد.

وی با بیان این که با درجه بندی، ساختمان‌ها دارای سه رتبه می‌شوند، افزود: درجه‌بندی ساختمان‌ها بر اساس رعایت مقررات ملی ساختمان و سایر موارد ایمنی در ساختمان صورت می‌گیرد و سه نوع درجه به ساختمان‌ها داده می‌شود. به گفته وی رعایت این مقررات به دلیل آن که در بحث صرفه‌جویی انرژی و سایر موارد تاثیر گذار است قطعا در ارزش معاملات نیز بی تاثیر نخواهد بود.

طبقی خاطرنشان کرد: دراین فرایند قصد داریم تا درهنگام صدور پروانه این درجه در نظر گرفته شده و بر اساس آن پروانه صادر شود و همچنین در هنگام پایان کار در گواهی ساختمان نیز درج شود و خریداران از ان آگاه شوند. وی در ادامه با تاکید بر اهمیت آگاهی و اجرای قوانین ساخت‌وساز توسط سازندگان و مالک، گفت: درجه‌بندی ساختمان می‌تواند از جمله راهکارهایی باشد که سازندگان حتی برای فروش بهتر ساختمان در ارتقای ایمنی ساختمان دقت نظر بیشتری داشته باشند و ملزم به رعایت همه مباحث و قوانین ایمنی ساختمان باشند که قطعا باید در ساختمان اجرا شود.

مدیرکل تدوین ضوابط ، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران تصریح کرد: رعایت مباحث و مقررات ملی در همه ساختمان‌ها الزامی است، اما رتبه‌بندی و امتیازدهی به ساختمان‌ها موجب نظارت و کنترل بیشتر می‌شود و سازنده‌ها تشویق به اجرای هرچه بهتر مقررات ملی خواهند شد

۲ شهریور ۱۳۹۰ ۱۲:۱۰
معماری نیوز |
اشتراک در