نیسان برق خانه ژاپنی‌ها را تامین می‌کند

شرکت خودروسازی نیسان ژاپن این هفته یک "سیستم شارژ دوسویه" معرفی کرد که به خودروهای تمام الکتریکی جدید "نیسان لیف" این امکان را می‌دهد که نه تنها خود را شارژ کنند بلکه در صورت قطع برق خانه یا محل کار برای مدت کوتاهی به عنوان منبع تغزیه برق عمل کند.

با توجه به فاجعه اخیر در سیستم‌های تولید برق ژاپن و قطعی های مکرر برق پس از بروز زمین لرزه ماه مارس در این کشور این قابلیت مطمئنا مورد توجه قرار خواهد گرفت. این در حالیست که راهکارهای ذخیره سازی انرژی پس از این بلای طبیعی تقاضای توکیو برای برق را تا حدود یک سوم کاهش داده است.

باتری لیتیوم نیسان لیف در صورت شارژ کامل قادر است 24 کیلووات بر ساعت برق را در خود نگه دارد که برای تولید برق یک خانه در ژاپن به مدت دو روز کافی است. برای یک خانه در آمریکا این میزان برق برای کمتر از یک روز کافی خواهد بود. البته مصرف کننده باید مراقب باشد که باتری خودرو تا انتها تمام نشود و انرژی کافی برای خودور در صورت نیاز باقی بماند.

این سیستم همچنین می‌تواند به منظور صرفه جویی در هزینه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. در صورتیکه باتریها در طول شب که بهای برق ارزان‌تر است شارژ شوند و در طول روز زمانی که بهای برق گرانتر است مورد استفاده قرار بگیرند در هزینه‌ها صرفه جویی خواهد شد. این سیستم در سال 2012 در ژاپن در دسترس خواهد بود.

۲۶ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۰:۱۰
ایسنا |
اشتراک در