تجمیع سازمانهای وزارت راه و شهرسازی

قائم مقام وزارت راه و شهرسازی گفت: تمام سازمان‌های تابعه‌ دو وزارتخانه سابق راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در وزارتخانه جدید حضور خواهند داشت و هیچ سازمانی از بدنه وزارت راه وشهرسازی جدا نمی‌شود.

رضا پیل پایه در خصوص اقدامات انجام شده برای ادغام دو وزارتخانه سابق راه و ترابری و مسکن و شهرسازی و تشکیل وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: با تصویب مجلس و رای اعتماد نمایندگان ادغام دو وزارتخانه سابق راه وترابری و مسکن و شهرسازی در پنجم تیرماه سال جاری کلید خورد و در فاصله 45 روز فعالیت‌های مطلوبی در این راستا انجام شد. وی خاطرنشان کرد: به منظور سازماندهی و انسجام بخشی در ساختار وزارت راه و شهرسازی، کمیته ای در وزارتخانه به ریاست قائم مقام وزارت راه و شهرسازی فعال شده و بررسی‌های گسترده‌ای در مورد نمودار تشکیلاتی وزارت ادغام شده صورت گرفت.
پیل پایه با اشاره به تشکیل شش معاونت در ساختار وزارت راه و شهرسازی گفت: ساختار این معاونت ها به تایید مشترک وزیر راه و شهرسازی و معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری رسیده است و در هفته گذشته این معاونت ها ابلاغ شد. قائم مقام وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: با این وضعیت معاونت‌های مشابه دو وزارتخانه با یکدیگر ادغام و شش معاونت وزارت راه وشهرسازی جایگزین معاونت‌های قبلی شدند.
وی، شش معاونت شامل معاونت امور مجلس، معاونت توسعه مدیریت و نیروی انسانی، معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل ونقل، معاونت مسکن، معاونت شهرسازی و معاونت راه روستایی را از بخش هایی ذکر کرد که در وزارت راه و شهرسازی تکلیف آنها مشخص شده است. پیل‌پایه در خصوص وضعیت سازمان های تابعه در ساختار وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: روسای سازمان ها هنوز به عنوان معاون وزیر انجام وظیفه می کنند ضمن اینکه هنوز در مورد آنها تصمیمی گرفته نشده است. وی ابراز امیدواری کرد: کمیته ای که چارت سازمانی وزارت راه و شهرسازی را بررسی می کند، قبل از موعد قانونی سه ماهه به یک جمع‌بندی از جایگاه این بخش ها در ساختار جدید وزارت راه و شهرسازی دست یابد.

۲۵ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۰۱
شاسا |
اشتراک در