توصیه فرابورس به خریداران تسهیلات مسکن

ناظر بازار فرابورس از شهروندان خواست برای خرید اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن از طریق کاگزاران فرابورس اقدام کنند تا هزینه تامین این تسهیلات افزایش نیابد.

 هامونی گفت: برخی افراد از طریق برخی شرکت ها، بنگاه های معاملاتی و مشاوران املاک اقدام می کنند که هزینه تمام شده تامین این اوراق را افزایش می دهند. وی افزود: اگر فردی برای نمونه خواهان خرید 20 میلیون تومان اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن باشد که به صورت برگه های 500 هزار تومانی فروخته می شود برای هر برگه در حال حاضر حدود 80 هزار تومان برای هر برگ ورق حق تقدم می پردازد و هزینه تامین 20 میلیون تومان وام حدود سه میلیون و دویست هزار تومان می شود. 

هامونی گفت: اگر برای خرید این اوراق از طریق کارگزاران فرابورس اقدام شود هزینه آن 18 هزار تومان است اما بنگاه های املاک برای تامین این میزان اوراق تا 250 هزار تومان و حتی بیشتر از آن از متقاضیان می گیرند و خیلی از مردم هم از این موضوع اطلاع ندارند. وی از شهروندان خواست برای خرید اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن از طریق کاگزاران فرابورس اقدام کنند. هامونی گفت: نشانی و شماره تلفن 78 کارگزار فرابورس در سایت www.irfarabourse.com در دسترس است.

ناظر بازار فرابورس افزود: هر ماه بانک مسکن افرادی را به عنوان واجدان شرایط حق تقدم تسهیلات مسکن اعلام می کند و به عنوان نماد در فرابورس ایران درج می شود. وی افزود: برای هر ماه یک نماد معاملات حق تسهیلات مسکن درج می شود و اعتبار این اوراق 24 ماه است و پس از این مدت، نماد جدیدی ایجاد می شود.

۲۴ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۱:۱۲
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در