مجهزترین استخر کشور آماده بهره برداری

تهران - مجموعه استخرهای بین‌المللی سه‌گانه 9 دی درحالی به زودی به بهره برداری می‌رسد که کلنگ احداث این مجموعه حدود 16 سال پیش زمین خورد.

به گزارش روز یکشنبه فدراسیون شنا، در آن موقع، طهماسب مظاهری رییس وقت فدراسیون شنا و غلامحسین کرباسچی، شهردار وقت تهران، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی که تازه کار خود را شروع کرده بود، مسوول احداث این مجموعه کرد.
از همان ابتدا (سال 1374) به دلیل به وجود آمدن مشکلات، فقط سازه فضای مجموعه اجرا شد و پروژه عملا پیشرفتی نداشت.
تا اینکه در سال 1386، شرکت 'سومه' به عنوان پیمانکار اصلی، قراردادی با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بست و کارش را شروع کرد.
این مجموعه استخر سرانجام، پنجم اسفند 1389 از سوی دکتر احمدی نژاد رییس جمهور کشورمان افتتاح و تحویل کارفرما شد.
با این حال مراحل تحویل این استخر به فدراسیون شنا، پروسه ای طولانی به خود گرفت تا در نهایت طی روزهای آتی آماده برای تمرین شناگران خواهد بود.
این مجموعه دارای استخرهای سه گانه بین المللی 9 دی، آکادمی ملی شنای ایران و مرکز توسعه شنای غرب آسیا
است.
استخرهای سه گانه 9 دی دارای 'استخر سرعت' به ابعاد 21در 50 با عمق 2/2 متر دارای 8 خط مسابقه مجهز به سیستم ثبت رکورد، 'استخر شیرجه' به ابعاد 17 در 21 با عمق 8/5 متر و 'استخر آمادگی' به ابعاد 24 در 10 با عمق 2/1 متر می باشد.
آکادمی ملی شنای ایران دارای سالن ترامپولین ( تمرین شیرجه )، رستوران، آشپزخانه و 800 جایگاه تماشاچی و جایگاه ویژه (VIP) است.
در این مجموعه از 3 نوع تصفیه استفاده می‌شود. تصفیه فیزیکی یا شنی، تصفیه شمیایی یا همان کلر زدن و تصفیه میکروبیولوژی است.
همچنین شرکت پیمانکار به مدت یک سال مسوولیت نگهداری از تاسیسات آن‌را به عهده دارد.
با بهره برداری از این استخر، فدراسیون شنای کشورمان این آمادگی را خواهد داشت که میزبان کمپ اردویی شناگران مطرح جهان باشد.
آلکسی مربی آمریکایی کمپ شنای میامی آمریکا که مسئولیت استعدادیابی شناگران ایرانی را برعهده دارد معتقد است، فدراسیون شنای ایران می‌تواند به راحتی با این تجهیزات، اردوهای بزرگ جهانی را میزبانی کند.
با توجه به اینکه مقر کنفدراسیون شنای غرب آسیا به ریاست امیرحسین آیت اللهی در تهران است ،این امکان برای شنای کشورمان فراهم است که ملی‌پوشان ایران در کنار مطرح ترین شناگران دنیا به تمرین بپردازند. اتفاقی بزرگ که آرزوی آن دست یافتنی است.
 

۲۴ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۱:۰۹
ایرنا |
اشتراک در