مکان خانه هنرمندان وسیع تر می شود

شهردار تهران از وسیع شدن خانه هنرمندان ایران خبر داد و گفت: دو ساختمان شمالی وشمال شرقی مکان فعلی متعلق به یکی از ارگان های دولتی است که شهرداری درصد تملک آن و افزودنش به خانه هنرمندان است.

محمد باقر قالیباف اظهار داشت: گسترش مکان خانه هنرمندان اقدام بسیار مهم و جدی برای توسعه فعالیت های هنری و فرهنگی در کشور است. وی از جمله برنامه های در دست اقدام برای اقشار مختلف هنرمندان را واگذاری مسکن تعاونی به آنها عنوان کرد و افزود: با تشخیص و موافقت شورای شهر تهران، زمینی در اختیار تعاونی مسکن خانه هنرمندان قرار خواهد گرفت، تا امکان تهیه مسکن با هزینه کمتر و قیمت مناسب تر برای هنرمندان فراهم شود.
به گفته شهردار تهران، رفع مشکلات معیشتی این قشر یکی از مهمترین وظایف نهادهای دولتی و دستگاه های اجرایی کشور است. قالیباف در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: استقلال نظامی، سیاسی و اقتصادی بدون استقلال فرهنگی در دراز مدت پایدار نخواهد بود و این امر نشان دهنده جایگاه مهم فرهنگ در هر جامعه ای است.
این مقام مسوول فرهنگ کهن ایران را دارای ریشه های اصیل اسلامی و برگرفته از ویژگی های اهل بیت(ع) دانست و اضافه کرد: اصحاب فرهنگ و هنر وظیفه سنگین و رسالت مهمی در حفظ و گسترش این فرهنگ غنی بردوش دارند. مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان نیزدر سخنانی خانه هنرمندان را مکانی دانست که به واقع ظرفیت بالایی برای تحقق اهداف و آرزوهای انقلاب اسلامی دارد. وی هنرمندان را سرمایه های با ارزش کشور دانست و گفت: با یاری اهالی فرهنگ و هنر و مسوولان این حوزه قادر خواهیم بود؛ اقدامات مفید و موثری در این بخش انجام دهیم.
مدیرعامل خانه موسیقی از جایگاه استاد جلیل شهناز از پیشکسوتان عرصه موسیقی تقدیر کرد و گفت: به یقین وی یگانه و چهره کم نظیری در عالم موسیقی است که این روزها به دلیل کهولت سن در بستر بیماری است. حمیدرضا نوربخش، تقدیر از هنرمندان و توجه به جایگاه آنها را از وظایف خانه هنرمندان دانست و اضافه کرد: همه سالن های خانه هنرمندان به یاد یکی از مفاخر و مشاهیرهنری کشور نام گذاری شده است،از این رو پیشنهاد می کنم نام تالار بتهوون که سنخیتی با سایر عناوین ندارد ،به نام استاد جلیل شهناز تغییر کند.
این عضو شورای عالی خانه موسیقی در بخش دیگری از سخنانش از مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران شهرداری درخواست کرد تا به مدیرعامل خانه هنرمندان در تحقق اهداف و برنامه هایش یاری رسانند. دراین مراسم زید الله طلوعی به احترام و یاد استاد جلیل شهناز موسیقی سنتی اجرای کرد.
در این مراسم حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزارت ارشاد، محمد ایازی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، استاد غلامحسین امیرخانی عضوشورای عالی خانه هنرمندان ،عزت الله انتظامی،داود رشیدی و مریلا زارعی از قشر بازیگر حضور داشتند. در پاپان این مراسم علاوه بر رونمایی از نام تالار جلیل شهناز با حضور شهردار تهران و سایرمسوولان عرصه فرهنگ،از خوشنویسی سوره بقره استاد محمد سلحشور نیز رونمایی شد.
ویِژه برنامه‌ ملکوت کلمات در ماه مبارک رمضان هرشب از 13 تا 22 مردادماه برگزار می‌شود و شامل سخنرانی،شعرخوانی و اجرای موسیقی توسط اساتید این بخش است.

۱۹ اَمرداد ۱۳۹۰ ۰۹:۵۲
ایرنا |
اشتراک در