تلاش برای استاندارد سازی مصالح ساختمانی

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: استاندارد سازی مصالح ساختمانی و توسعه صنعتی سازی ساختمان به عنوان مهمترین ماموریتهای مرکز تحقیقات ساختمان ومسکن در سال جاری محسوب می شود.

محمود فاطمی عقدا اظهار داشت: اکنون سهم صنعتی سازی مسکن در کشور به ۲۸ تا ۳۰ درصد رسیده و انتظار می رود با بهره گیری از این روش ساخت وسازها از ایمنی و دوام بیشتری برخوردار شوند. رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن افزود: بازدید مستمر از پروژه های صنعتی سازی مسکن و بررسی نقاط ضعف آنها از برنامه های اصلی امسال محسوب می شود.
پیش از این مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرده بود تا پایان تیرماه سال جاری در مجموع برای ساخت ۳۶۸ هزار و ۸۵ دستگاه واحد مسکونی به روش صنعتی در قالب طرح مسکن مهر تسهیلات لازم را پرداخت کرد. وزارت راه وشهرسازی نیز اعلام کرده، حدود ۳۰ درصد برنامه ساخت مسکن مهر در مرحله نخست که کمتر از یک میلیون دستگاه واحد مسکونی است به روش صنعتی ساخته می شود.
رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن گفت: ساخت وساز سنتی امروز روشی منسوخ شده است و انتظار می رود با اطلاع رسانی مستمر به ویژه از سوی رسانه ها مردم با بهره گیری از روشهای نوین واحد های مسکونی مورد نیاز خود را با بهره گیری از اهل حرفه مجرب احداث نمایند. وزارت راه وشهرسازی وعده داده تا پایان نیمه نخست سال جاری ۹۳۷ هزار واحد مسکونی طرح مهر سهمیه مرحله نخست به اتمام می رسد.
محمود فاطمی عقدا خاطرنشان ساخت: اکنون در مجموع افزون بر دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور در دست ساخت است که بهره گیری از روشهای نوین و استفاده از فناوریهای روز جهانی در قالب صنعتی سازی کمک خواهد کرد تا نیاز کشور به مسکن تامین شود.

۱۹ اَمرداد ۱۳۹۰ ۰۹:۵۳
www.civiltect.com |
اشتراک در