معماری سازه‌ای بر پایه شیشه پذیرفتنی نیست

مدیر کل مسکن و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: معماری شیشه‌ای بیشتر در کشورهایی مرسوم است که از آفتاب بهره کمی دارند، اما در کشور ما که خورشید و نور آفتاب زیاد است این معماری پذیرفتنی نیست.

حسین خلیلی‌مرد  در تبریز به تشریح برنامه‌های این اداره کل در امر مسکن و شهرسازی پرداخت.
وی با انتقاد از شهرسازی و معماری در شهرها گفت:‌ عدم توجه به معماری اسلامی یکی از دغدغه‌های جدی است که در کشور احساس می‌شود، اظهار داشت: ‌معماری اسلامی معنی و مفهوم خود را داشته و باید سبکی در معماری داشته باشیم که 100 سال بعد به توان از آن به عنوان سبک این دوره دفاع کرد.
مدیر کل مسکن و شهرسازی آذربایجان شرقی با انتقاد از معماری سازه‌ای بر پایه شیشه گفت:‌ این نوع معماری بیشتر در کشورهایی مرسوم است که از آفتاب بهره کمی دارند اما در کشور ما که خورشید و نور آفتاب زیاد است، این معماری پذیرفتنی نیست.
خلیلی‌مرد ساخت برج بلور در تبریز را مصداقی از این سبک معماری غلط دانست و گفت: ‌اگر زلزله‌ای در تبریز رخ دهد، شیشه‌های فراوان این برجی مانند هزاران شمشیر خطرناک عمل خواهد کرد.
وی همچنین به آخرین وضعیت میدان شهید بهشتی تبریز اشاره کرد و گفت: میدان شهید بهشتی تبریز بزرگ‌ترین دخالت دولت در امر شهرسازی در سطح کشور است که در مراحل نهایی خود قرار دارد.
مدیر کل مسکن و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت:‌ در حال حاضر تعهدات مربوط به مسکن و شهرسازی در این پروژه رو به اتمام است و سازه‌های اطرافی آن ادامه خواهد داشت.
خلیلیمرد همچنین با اشاره به مزیت‌های مسکن مهر در آذربایجان‌شرقی گفت: 95 درصد واحدهای مسکن مهر در آذربایجان شرقی در محدوده شهرها هستند و این موضوع از ویژگی‌های منحصر به فرد در مورد شهر جدید سهند است.
وی افزود: در تمام شهرها تلاش می‌شود تا شرایط و کیفیت مسکن مهر همانند سایر مسکن‌های استان باشد.
 

۱۷ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۴:۳۲
خبرگزاری فارس |
اشتراک در