بزرگراه شهید باکری به اتوبان تهران- کرج می‌رسد

پروژه شهید باکری که به‌دلیل وجود معارض ‌ملکی در یکی از جبهه‌های کاری متوقف شده‌بود، بعد‌از رفع توقف قضایی مجدداً فعالیت خود را از سرگرفت.

به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران،  قاسم مالدار مجری طرح‌های بزرگراهی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن بیان این مطب افزود: پروژه بزرگراه شهید باکری در 9 جبهه فعال‌است که یکی از جبهه‌ها به‌دلیل وجود 6500 متر‌مربع ملک مشاع و شکایت مالک، برای مدت کوتاهی متوقف شد که این مشکل رفع و در حال‌حاضر پیشرفت پروژه با سرعت خوبی ادامه دارد.

او با بیان این که عملیات اجرایی در رمپ‌های دسترسی شرق بزرگراه تهران- کرج به شمال بـزرگـراه شهیـد بـاکـری و شمال بزرگراه شهید باکری به غرب بزرگراه تهران- کرج در بخش انتهایی پروژه احداث بزرگراه شهید‌باکری، به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود خاطر‌نشان کرد: در رمپ دسترسی شرق بزرگراه تهران- کرج به شمال بزرگراه شهید‌باکری، علاوه‌ بر تکمیل دو بخش شمالی و جنوبی، عملیات مختلف عمرانی شامل آرماتوربندی و غلاف‌گذاری در قطعه قالب 75 تنی به‌پایان رسیده و این بخش از رمپ آماده اجرای بتن‌ریزی است.


مالدار افزود: با انجام آخرین مراحل روسازی، نصب علائم‌ترافیکی و خط‌کشی رمپ دسترسی شمال بزرگراه شهید‌باکری به غرب بزرگراه تهران - کرج که بهره‌برداری از‌آن نقش‌بسزایی در کاهش بارترافیکی بزرگراه‌های شیخ فضل‌الله، جناح و یادگار امام خواهد‌داشت، این بخش از جناح نیز آماده بهره‌برداری خواهد‌شد.


تقاطع بزرگراه شهید‌باکری و بزرگراه تهران- کرج آخرین تقاطع باقی‌مانده از بزرگراه 6/7 کیلومتری شهید باکری است که شامل 4 رمپ اصلی، 2 رمپ فرعی و یک رمپ دسترسی خواهدبود. در این تقاطع همچنین یک زیرگذر اختصاصی جهت دسترسی به پارک ارم درحال احداث است. باپایان یافتن عملیات عمرانی در تقاطع یادشده، کارکردهای ترافیکی ایـن بـزرگـراه شمالی- جنوبی تکمیل می‌شود.

۱۷ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۴:۲۸
www.shahr.ir |
اشتراک در