اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان در دست بررسی

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اولیه اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان تدوین شده و هم اکنون در دست بررسی است.

محمدحسین فرهنگی افزود: باید در این حوزه قانونی وجود داشته باشد که مواردی نظیر استحکام، ایمنی، رفاه، آرامش و زیبایی را در خود گنجانده باشد. وی اظهارکرد: ابنیه و ساختمان از بحث های اساسی و کلیدی است که متأسفانه در کشور مقداری با کم توجهی مواجه شده در حالی که تمامی مقدمات و ابزارهای مورد نیاز در این موضوع از جمله بازار، تقاضا، اولویت های اجتماعی، ضرورت ها و مطالبات در حوزه های مختلف کشور از قبیل سیاست گذاری و قانون گذاری وجود دارد.
فرهنگی، با بیان اینکه مساله هویت ساختمانها در کشور مورد غفلت و کم توجهی واقع شده، گفت: هیچ نوع سیاست روشن و مشخصی در این حوزه وجود ندارد و در این باره شعارها و ایده های کلی مطرح می شود اما در عمل هیچ اقدامی انجام نیافته است. وی یادآور شد: در بحث مقاوم سازی در برابر زلزله هم در مسکن روستایی و هم در مسکن شهری برنامه ها و کارهای قابل قبولی انجام شده و ابتکاراتی از قبیل مصالح سبک، بتن های مقاوم و موارد مشابه به انجام رسیده که به طور جدی در این جهت حرکت خوبی را نشان می دهند.

۱۲ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۴:۵۲
ایرنا |
اشتراک در