استان زنجان به جمع تولیدکنندگان درب و پنجره پروفیل می‌پیوندد

با حضور سرمایه‌گذار ترکیه‌ای در استان زنجان، این استان به ‌عنوان پانزدهمین استان اقدام به تولید درب و پنجره پروفیل خواهد کرد .

خبرنگاران؛استاندار زنجان در جلسه‌ای که با حضور سرمایه‌گذاران ترکیه برگزار شد ، تولید درب و پنجره‌های پروفیل را یکی از نیازهای اساسی کشور در این زمینه عنوان کرد و گفت: این محصول در صورت تولید، مقرون به صرفه بوده و از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار است.

رئوفی‌نژاد با تأکید بر اینکه با تولید این محصول، نیاز 15 استان با اهتمام به امر صادرات تأمین خواهد شد، افزود: با توجه به توجیه بالای اقتصادی این محصول، در بحث تأمین زمین برای ایجاد مرکز تولید درب و پنجره پروفیل در استان هیچ مشکلی نداریم، لذا فاز اول این طرح در شهرک صنعتی شماره یک زنجان قابل اجرا است.

وی از مهیا بودن همه زیر ساخت‌های لازم برای پیاده کردن این طرح در زنجان خبر داد و  خاطرنشان کرد : در همین راستا استان سرمایه در گردش این طرح را به مبلغ 20 میلیارد ریال تأمین می‌کند، بنابراین برای آغاز فاز اول این طرح، همه اقدامات برای اخذ مجوزهای لازم در مدت 10 روز به انجام می رسد.

همچنین سرمایه‌گذار ترکیه‌ای با بیان اینکه در حال حاضر 100 کارخانه در این کشور اقدام به تولید درب و پنجره پروفیل می‌کنند گفت : ایران، کشوری است که از ظرفیت بالایی برای تولید این محصول برخوردار است، به همین خاطر برای تحقق این موضوع ایران را انتخاب کرده ایم.

سرلان با اشاره به سرمایه‌گذاری در استان زنجان برای ایجاد مرکزی جهت تولید درب و پنجره‌های پروفیل افزود : در فاز اول این طرح، زمینه اشتغال ‌زایی برای 50 نفر فراهم خواهد شد، به همین خاطر در صورت اهتمام به تحقق این پروژه، زنجان به ‌عنوان پایلوت برای سایر استان‌‌هایی که از داشتن این ظرفیت محروم‌اند، مطرح خواهد بود

۱۲ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۱:۰۳
باشگاه خبرنگاران جوان |
اشتراک در