احداث هتل در فرودگاه امام خمینی (ره)

رضا قدیمی مدیرکل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با بیان اینکه برنامه ما براساس طرح جامعه فرودگاه تدوین شده است، اظهارداشت: پیش بینی کردیم برای توسعه فرودگاه در چهار فاز اقداماتی انجام دهیم به طوریکه در فاز یک ظرفیت جابجایی 10 میلیون مسافر، ظرفیت جابه جایی مسافر در فاز دو به 20 میلیون نفر خواهد رسید و فاز سه 50میلیون نفر و در فاز نهایی (چهار) جابجایی 90میلیون نفر مسافر و 5میلیون تن بار در سال خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بایستی طبق برنامه و چشم انداز پیش برویم، تصریح کرد: در این راستا به دلیل محدودیت منابع دولتی و منابع عمومی در کشور، بدون ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی عملا به اهداف پیش بینی شده خود نخواهیم رسید. لذا تمام توان خود را برای تعریف فرصتهای سرمایه گذاری و معرفی آن از طریق نمایشگاه خواهیم گذاشت.

قدیمی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات، سمینارها و همایش‌های متعدد منجر به معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در فرودگاه‌های کشور خواهد شد به خصوص در فرودگاه امام خمینی(ره) که موفق بودیم. مدیرکل فرودگاه امام خمینی(ره) با بیان اینکه 1000 میلیارد ریال برای CIP فرودگاه از سوی بخش خصوص سرماه گذاری شده است، گفت: تقریبا پیش از 1000میلیارد ریال نیز برای هتل فرودگاه سرمایه گذاری شده است. به گونه‌ای که این دو پروژه بزرگ فرودگاه امام را از محدودیتهای فعلی نجات خواهد داد.

وی در ادامه با بیان اینکه بالغ بر 60پروژه سرمایه گذاری بزرگ و کوچک تعریف شده است، اظهار کرد: با ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در حال مذاکره با سرمایه گذاران متعدد هستیم و امیدواریم همزمان که در بخش زیر ساخت‌هایی همچون ترمینال، باند جنوبی ترمینال و ارتباط متروی تهران با فرودگاه موجب رونق آن خواهد شد به طوریکه در تلاشیم تا بتوانیم بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در فرودگاه ها ترغیب کنیم.

قدیمی با تاکید بر اینکه ریسک سرمایه گذاری در فرودگاه، بسیار پایین است، تصریح کرد: براساس مطالعات 20 سال اخیر در خصوص میزان سود سرمایه گذاری در فرودگاه که نتیجه این مطالعات در یک نمایشگاه سرمایه گذاری ارایه شد، سرمایه گذاری در فرودگاه مبین سود 40 تا 720 درصدی برای سرمایه گذاران داشته است.

مدیرکل فرودگاه امام خمینی(ره) با بیان اینکه این آمارها در فرودگاه‌های ایران به دست آمده است، افزود: سرمایه گذاری در فرودگاه‌ها کمترین ریسک را دارد. وی با بیان اینکه فرودگاه‌ها غیر اقتصادی نیستند، افزود: اگر بخواهیم فرودگاه را به صورت یک بخش نگاه کنیم این موضوع درست است ولی اگر بخواهیم فرودگاه را به عنوان زیر ساخت در توسعه منطقه محسوب کنیم، می توان گفت کلید توسعه هر استان فرودگاه است.

۱۲ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۰:۵۱
خبرگزاری برنا |
اشتراک در