احداث بزرگ‌ترین تله‌کابین خاورمیانه در سرعین

نماینده مردم اردبیل، نیر، ‌نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ دومین تله‌کابین استان اردبیل به عنوان بزرگ‌ترین تله‌کابین خاور‌میانه در منطقه خوش آب و هوای بیله‌درق سرعین با کمک بخش خصوصی احداث و راه‌اندازی می‌شود.

قاسم محمدی  قابلیت سرعین را در حوزه گردشگری، نیر و نمین را در حوزه صنعت و گردشگری و اردبیل را نیز در حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعتی اعلام کرد.
وی افزود: بر همین اساس شهرک‌ها و نواحی صنعتی در این مناطق در حال توسعه هستند به طوریکه مقرر است نواحی و مناطق صنعتی در بخش کشاورزی نیز با اولویت راه‌اندازی کارخانه‌های فراوری محصولات کشاورزی احداث و راه‌اندازی شود.
محمدی این اقدام را تکلیف برنامه پنجم توسعه اعلام کرد و بیان داشت: ‌این امر از موج مهاجرت به شهرها کاسته و زمینه مهاجرت معکوس را از شهر‌ها به روستا‌ها فراهم می‌کند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، ‌نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان پیشنهاد کرده است کمیته‌ای تشکیل شود تا به صورت متمرکز و مستمر تخصیص دو درصد بودجه در اختیار معاونت راهبردی رئیس جمهور را به استان اردبیل پیگیری کند که با این کار از موازی‌کاری‌ها نیز جلوگیری می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: نمایندگان استان به همراه استاندار و مدیران ارشد دستگاه‌ها این موضوع را به عنوان فرآیند ملی در توسعه استان پیگیری می‌کنند که امیدواریم به ثمر برسد.
عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل عامل اصلی در توسعه شتابان اردبیل را رعایت آهنگ وحدت و همدلی‌ در استان اعلام کرد و گفت:‌ هرچند اردبیل نسبت به دهه‌های گذشته در فصول مختلف با رشد و جهش مواجه بوده اما همچنان جا دارد که این استان در مسیر توسعه گام بردارد.
محمدی راه‌اندازی کارخانه آرتازرین تجارت و احداث و راه‌اندازی تله‌کابین فندقلو ـ حیران را از جمله موفقیت‌های مجموعه مدیریتی استان‌ اعلام کرد و افزود: ‌با جذب سرمایه‌گذاران داخلی به زودی شاهد آغاز عملیات تله‌کابین بیله‌درق به عنوان بزرگ‌ترین تله‌کابین خاورمیانه خواهیم بود.
نماینده مردم اردبیل، نیر، ‌نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی توسعه مرکز آموزش هتلداری در سرعین و راه‌اندازی دو کارخانه آجر سفال اردبیل با افزایش ظرفیت و آکیو خودرو تولید‌کننده مینی‌بوس را از دیگر اولویت‌ها اعلام کرد و گفت: با این اقدام شاهد توسعه روابط تجاری اردبیل ـ چین با هدف ورود تکنولوژی جدید برای کارآفرینی خواهیم بود.
 

۹ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۴:۴۹
خبرگزاری فارس |
اشتراک در