آغاز عملیات اجرایی پل نهم اهواز

با حضور معاون عمرانی وزارت کشور عملیات اجرایی احداث پل ارتباطی کیانپارس - ملی راه (پل نهم اهواز ) بر روی رودخانه کارون آغاز شد.

معاون راهداری کل راه و ترابری خوزستان درمراسم آغاز به کار این پروژه گفت:پل نهم به صورت دو پل جداگانه و در کنار هم ساخته خواهند شد که طول کل این دو پل برابر با 980 متر خواهد بود و با ساخت و تکمیل آن ارتباط آسان مناطق ملی راه و کیانپارس اهواز برقرار خواهد شد.
'جهانبخش امانی' افزود:با توجه به اینکه هم اکنون ترافیک مناطق کوروش، ملی راه و ترافیک ورودی مسجدسلیمان ، شوشتر، رامهرمز، لالی و ایذه تنها از طریق پل سوم و مسیر فلکه نخل میسر است و اکثر اوقات به دلیل ازدحام ترافیک انسداد مسیر رخ می دهد با احداث پل نهم این گره ترافیکی به طور کامل مرتفع خواهد شد.
وی اضافه کرد: این پل به صورت تمام بتنی و پیش تنیده خواهد بود که دهانه اصلی آن به طول 151 متر و از نوع باکسی پیش تنیده خواهد بود که بر روی قسمت اصلی رودخانه احداث که در نوع خود در کشور بی نظیر و برای اولین بار با چنین دهانه ای و سازه ای ساخته می شود.
امانی گفت: همچنین برای نخستین بار است که بر روی رودخانه کارون پلی ساخته خواهد شد که هیچ گونه پایه ای در رودخانه قرار نخواهد گرفت و کلیه مسایل هیدرولوژی و مهندسی رودخانه به طور کامل در این طراحی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در مسیر طرفین این پل نیز تقاطع های غیر همسطح پیش بینی گردیده که اتصال این پل را به طور کامل با جاده های ساحلی طرفین پل برقرار خواهد نمود.
معاون راهداری راه و ترابری خوزستان افزود:جاده های طرفین پل به صورت بلوار از تقاطع خیابان وهابی کیانپارس آغاز و با برخورد با یک تقاطع غیر همسطح پارک شهروند تا فلکه فرودگاه ادامه پیدا خواهد کرد.
امانی گفت:برآورد ساخت کامل این مجموعه حدودا 300 میلیارد ریال خواهد بود،با احداث این پل و کوتاه تر شدن مسیر ارتباطی شمال شرق شهر اهواز به جنوب غرب فقط از محل صرفه جویی در مصرف سوخت ظرف سه سال سرمایه گذاری انجام شده مستهلک خواهد شد.
شهردار کلانشهر اهواز نیز در این مراسم گفت:برای اجرای ساحل سازی این پروژه 71 میلیارد ریال،فضای سبز آن 36 میلیارد ریال و 45 میلیارد ریال نیز برای تثبیت دیواره رودخانه در نظر گرفته شده است.
'منصور کتانباف' افزود: برای تکمیل نهایی 300 هکتار از زمین های اطراف پل نهم اهواز نیاز به 500 میلیارد ریال اعتبار می باشد.
 

۸ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۰:۴۶
ایرنا |
اشتراک در