تایید طرح ساماندهی کالبدی بازار تهران

طرح بازار تهران به عنوان یکی از مهمترین طرح های موضعی در شورای سلامی شهر و کمیته کار کمیسیون ماده 5 تایید شده است.

عاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان این که طرح ساماندهی کالبدی بازار تهران به لحاظ شهرسازی تایید شده است ، گفت : این طرح یکی از مهمترین طرح های موضعی تهران است که با جدیت دنبال می شود و در نظر گرفتن الزامات ویژه برای این محدوده در حال بررسی است .
"هیربد معصومی"، معاون شهردارتهران با بیان این مطلب و با اشاره به ویژگی طرح های موضعی برای شهر تهران گفت: طرح های موضعی و موضوعی، سطح سوم طرح های توسعه شهری است، که بنابر اولویت مناطق و محلات انجام می شود و متناسب با اولویت ها در کمیسیون ماده 5 مطرح و مصوب خواهد شد.
وی با اشاره به این که تا کنون 30 طرح در کمیسیون ماده 5 به نتیجه رسیده است ،افزود: براین اساس، برخی از طرح ها هم اکنون در سازمان نوسازی شهرتهران، برخی در اداره کل شهرسازی وطرح های شهری و در هریک از زیر مجموعه های مربوط دردستورکاراین معاونت قرار دارد و درحال بررسی است.
وی با اشاره به طرح ساماندهی بازار تهران به عنوان یکی از مهم ترین این طرح ها به سما گفت: طرح بازار تهران به عنوان یکی از مهمترین طرح های موضعی در شورای سلامی شهر و کمیته کار کمیسیون ماده 5 تایید شده است.
معصومی در ادامه با بیان این که برای این طرح باید الزامات خاصی دیده شود، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر و سایر دستگاه های مربوط معتقد بودند که برای این طرح باید الزاماتی دیده شود و از آن جمله درنظر گیری الزام برای بکارگیری انرژی پاک در بازار، جمع آوری آب های سطحی، ایجاد شبکه برق بازار که باید در طرح دیده می شد که این موضوع در حال بررسی است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خاطر نشان کرد: با این وجود مشکل خاصی در زمینه ساماندهی کالبد بازار تهران از نظر شهرسازی وجود ندارد و این موضوع به تایید نیز رسیده است

۸ اَمرداد ۱۳۹۰ ۰۹:۵۴
ایلنا |
اشتراک در