انبوه سازان در تاجیکستان مسکن می سازند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با محمدسعید عبیدالله اف شهردار دوشنبه، آمادگی بخش های خصوصی و دولتی کشورمان را برای ساخت انبوه مسکن با قیمت ارزان و بالاترین استاندارد در این کشور اعلام کرد.

علی اصغر شعردوست تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده انتقال تجارب وزارت راه و شهرسازی و انبوه سازان موفق بخش خصوصی کشورمان به دیگر کشورها از جمله تاجیکستان است. وی با اشاره به زلزله خیز بودن تاجیکستان و اینکه این کشور نیاز مبرم به رعایت استاندارد های ساخت و ساز در بخش مسکن دارد، به طرف تاجیکی پیشنهاد کرد: هیاتی عالیرتبه متشکل از علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی به همراه گروهی از انبوه سازان بخش های دولتی و خصوصی به دوشنبه سفر کنند تا زمینه ارتقا کیفیت ساخت و ساز مسکن در این کشور فراهم شود.
شهردار دوشنبه نیز از این پیشنهاد سفیر کشورمان استقبال کرد و توافق شد در اولین فرصت هیات مذکور به تاجیکستان سفر کند. دو طرف با بیان آنکه تمام زیرساخت ها و امکانات برای توسعه همکاری ها میان دو کشور وجود دارد، بر ضرورت ایجاد بسترهای مناسب جهت افزایش حجم مبادلات میان ایران و تاجیکستان تاکید کردند.
حجم مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان در سال گذشته میلادی بالغ بر 210 میلیون دلار شد. در این دیدار ضمن بررسی محورهای مورد علاقه دو کشور در بخش های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، طرف تاجیک خواستار مساعدت بیشتر ایران در انتقال تجارب خود در بخش های علمی، صنعتی و تکنولوژیکی به این کشور شد.

۸ اَمرداد ۱۳۹۰ ۰۹:۲۶
اشتراک در