موافقت نیکزاد با طرح تفصیلی تهران

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دستور توقف تصویب و اجرای طرح تفصیلی شهر تهران را نداده است، گفت: این وزارتخانه موافق طرح تفصیلی شهر تهران است.

علی نیکزاد به بیان اینکه بنده دستوری مبنی بر توقف تصویب و اجرای طرح تفصیلی شهر تهران را نداده ام، افزود: طرح تفصیلی شهر تهران را این وزارتخانه باید تصویب کند، چون شورای عالی معماری و شهرسازی هم همین وزارتخانه است؛ بنابراین ما مشکلی برای تصویب و اجرای طرح تفصیلی شهر تهران نداریم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که چنین موضوعی مطرح شده که شورای عالی معماری و شهرسازی دستور توقف تصویب و اجرای این طرح را داده است، تصریح کرد: این وزارتخانه موافق طرح تفصیلی شهر تهران است؛ بنابراین لزومی ندارد که دستور توقف تصویب این طرح را بدهد. نیکزاد با اشاره به اینکه شهرداری باید طرح تفصیلی شهرتهران را تهیه کند، اظهار داشت: شهرداری پس از تهیه طرح تفصیلی شهر تهران، آن را به شورای شهر می دهد و شورای شهر هم پس از بررسی های لازم، این طرح را به شورای عالی معماری و شهرسازی برای تصویب ارسال می کند.

در همین حال، قائم مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در اردیبهشت امسال درخصوص طرح تفصیلی شهر تهران گفته بود: جلوگیری از گسترش و توسعه شهر تهران از موضوعات مهم در طرح جامع و تفصیلی تهران است و حتی مساحت تهران کمتر از مساحت فعلی نیز دیده شده است. نادرکرمی با اشاره به اینکه در طرح جامع و تفصیلی تهران، تهران بزرگ تر از آنچه که هم اکنون هست، نخواهد شد، افزوده بود: در طرح جامع تهران تاکید جدی شده است که از گسترش شهر جلوگیری شود و قرار نیست مساحت تهران از مساحت فعلی بیشتر شود.

کرمی تصریح کرده بود: با این وجود حتی در طرح جامع، تهران کوچکتر از مساحت فعلی است و به همین دلیل موضوع گسترش شهر تهران و جلوگیری ازتوسعه آن از موضوعاتی است که با جدیت در این طرح دیده شده است.

قائم مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه تعداد طبقات در طرح تفصیلی و در هر پهنه مشخص است، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از نکاتی که در طرح تفصیلی برای جلوگیری ازبروز ناهنجاری در گسترش شهر تاکید شده، این است که با توجه به هر پهنه تعداد طبقات نیز مشخص است و مدیریت سلیقه ای در آن اعمال نخواهد شد. به گفته وی بر اساس طرح جدید، دیگر بلند و کوتاه بودن ساختمان ها را سلیقه افراد مشخص نمی کند و با توجه به پهنه، شکل ساخت و سازها و تعداد طبقات تعیین شده است.
اما در این رابطه معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه اجرای طرح تفصیلی جدید تهران هیچ تاثیری بر قیمت مسکن ندارد، گفت: افزایش و یا کاهش قیمت مسکن مقوله پیچیده ای است که به عوامل مختلف مربوط است و طرح تفصیلی تهران تنها استعدادهای توسعه تهران را متبلور می کند. طرح تفصیلی شهر تهران در شورای شهر تهران به تصویب رسیده است، البته نکات بسیار ریز از این طرح در کمیسیون ماده پنج در حال بررسی است.

۸ اَمرداد ۱۳۹۰ ۰۹:۱۸
mehrnews |
اشتراک در