درخواست نیکزاد از سرمایه گذاران راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی، میزان نقدینگی در دست مردم را افزون بر 300 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و از تمام علاقه مندان خواست تا در بخش های مختلف مسکن و توسعه ناوگان هوایی و زمینی سرمایه گذاری کنند

علی نیکزاد در مراسم افتتاح همزمان دو هزار و 500 واحد مسکونی مهر استان مرکزی و 580 واحد مسکن شهرستان دلیجان و همچنین افتتاح بزرگترین کارخانه تولید الیاف پلی استر با حضور معاون اول رییس جمهوری، از آمادگی هیات دولت برای سرمایه گذاری مردم در بخش راه آهن، آزاد راه، فرودگاه، بندر و تمام بخش های مربوط به این حوزه خبر داد. وی در این مراسم که با حضور سرپرست وزارت صنایع و معادن و جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد، همچنین به ارائه گزارشی از برنامه های در حال اجرا و پروژه های مختلف وزارت راه و شهرسازی پرداخت.
نیکزاد عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی، نوسازی، ساخت و توسعه ناوگان هوایی شامل 15 هزار و 320 کیلومتر انواع راه، 10 هزار کیلومتر راه آهن، 260 کیلومتر بزرگراه و چهار هزار کیلومتر راه اصلی را در برنامه دارد. وی در ادامه اجرای 15 پروژه فرودگاهی و 25 پروژه بندری و ترانزیت و توسعه ناوگان هوایی را از دیگر برنامه های این وزارتخانه برشمرد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان این که شش هزار و 400 پیمانکار در بخش راه تایید صلاحیت شده اند، افزود: هم اکنون 46 هزار میلیارد تومان ظرفیت پیمانکاری در کشور وجود دارد. وی در ادامه در تشریح اقدامات صورت گرفته در بخش ساخت واحدهای مسکونی و مسکن مهر نیز گفت: در حوزه مسکن در ابتدای سال 89 در کشور 18 میلیون و 500 هزار واحد مسکونی بوده و دولت دکتر احمدی نژاد در عرض دو سال ساخت دو میلیون و 600 هزار واحد مسکونی را در برنامه های خود قرار داده که بخشی از آن اجرا شده است.
وی تعداد خانوارهای کشور در ابتدای سال 89 را 19 میلیون و 75 هزار واحد عنوان کرد. فعالیت های صورت گرفته در حوزه مسکن در استان مرکزی موضوع بخش دیگری از سخنان نیکزاد بود. وی گفت: در این استان تا سال 89، 403 هزار و 37 واحد مسکونی ثبت شده و در سال 90 نیز 52 هزار و 600 واحد مسکونی در شهرهای جدید، روستاها و نقاط مختلف استان ساخته می شود.

۵ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۰:۱۸
مهرنیوز |
اشتراک در