وزارت راه به دنبال پیمانکار آزادراه تهران شمال

وزارت راه و شهرسازی با پیمانکاران چینی در انعقاد قرارداد و تعهدات ذکر شده در آن به تفاهم نرسیدند و پیمانکاران چینی از این پروژه کنار گذاشته شدند.

عضو کمسیون عمران مجلس با بیان این که از آخرین وضعیت آزاد راه تهران شمال مطلع نیستم، گفت: مشکلات آزادراه تهران شمال مسئله ای است که در کمسیون عمران مطرح می شود. محمدرضا ملکشاهی راد، نماینده مردم خرم آباد و چگنی افزود: وزارت راه و شهرسازی با پیمانکاران چینی در انعقاد قرارداد و تعهدات ذکر شده در آن به تفاهم نرسیدند و پیمانکاران چینی از این پروژه کنار گذاشته شدند.
وی با بیان این که وضعیت بنیاد مستضعفان در این پروژه مشخص نیست، گفت: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی به دنبال یک پیمانکاری است که به تعهدات خود پایبند باشد و این پروژه را در موقع مقرر تحویل دهد، مانند پیمانکار آزادراه خرمآباد پل زال.
ملکشاهی راد با اشاره به این که وزیر سابق وزارت راه و ترابری و وزیر مسکن و شهرسازی اختلافی بر سر آزاد راه تهران شمال نداشتند، تصریح کرد: هیچ اختلافی بین بهبهانی و نیکزاد بر سر آزاد راه تهران- شمال وجود نداشت و مسئولیت نیکزاد در آن زمان تنها در مربوط به وزارت مسکن و شهرسازی بود و هیچ ارتباطی به حوزه راه و ترابری نداشت تا باعث اختلافات و خلف وعده شود.
وی درباره اختلافاتی بین وزارت راه و ارتش که باعث توقف پروژه شده بود، گفت: همواره در ساخت و ساز راه خسارتی به مالکان اراضی وارد می شود. بخشی از زمین هایی که در مسیر آزاد راه تهران-شمال قرار دارند در تملک ارتش است که وزارت راه از این بایت باید خسارت هایی را به ارتش بپردازد.

۴ اَمرداد ۱۳۹۰ ۰۹:۱۱
ایلنا |
اشتراک در