تخریب تعدادی آسمان‌خراش‌ در شمال تهران

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: برخی از آسمان‌خراش‌ها در شمال تهران به دلیل تصرف غیرقانونی عرصه‌های منابع طبیعی تخریب شده‌اند.

محمدابراهیم نکونام در مورد مبارزه با زمین‌خواری و پرونده‌های کشف شده در این باره و نیز خبر جلوگیری از 11 هزار هکتار تصرف غیرقانونی اراضی منابع طبیعی گفت: آمار دقیقی از اینکه چه مقدار از تصرفات منابع طبیعی جلوگیری شده در دست ندارم، اما اقدامات خوبی انجام شده است. نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و اراده خوبی که در مسئولان برای مبارزه با پدیده زمین‌خواری وجود دارد، اقدامات قابل ذکری در این باره انجام شده است.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: برای مبارزه با زمین‌خواری به ویژه در تهران عملکرد خوبی وجود داشته و محدوده شهر تهران تحت عنوان کمربند سبز تهران مشخص شده و از تصرف اراضی منابع طبیعی و ملی جلوگیری می‌شود. نکونام افزود: در این رابطه برخی از کاخ‌های آسمان‌خراش نیز در شمال تهران به دلیل تعرض به شکل غیرقانونی به منابع طبیعی، تخریب شده‌اند و این کار اراده نظام را در مبارزه با زمین‌خواری و جلوگیری از تعرض به عرصه‌های منابع طبیعی نشان می‌دهد.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: امیدواریم با اراده جمعی نظام در برخورد با پدیده شوم زمین‌خواری و دست‌اندازی به عرصه‌های منابع طبیعی، از زمین خواری جلوگیری شود. نکونام در مورد آمار زمینهای پس گرفته شده از متصرفان گفت: آمار دقیق پس‌گیری زمین‌ها در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی موجود است، اما این نکته را باید بگویم که قطعا انگیزه جدی برای مبارزه با پدیده زمین‌خواری در کشور وجود دارد.

۲ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۲۶
رجانیوز |
اشتراک در