نیکزاد از جهاد راهسازی در سال جهاد اقتصادی خبر داد

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح 15 هزار کیلومتر پروژه راهسازی در بخش‏های مختلف در سال جهاد اقتصادی خبر داد.

علی نیکزاد در حاشیه آغاز عملیات اجرایی اتصال بزرگراه تهران پردیس به محور هراز و فیروزکوه اظهار داشت: ‌مجموعه وزارت راه و شهرسازی در حال احداث 2 هزار و 100 کیلومتر آزادراه است. وی ادامه داد: علاوه بر این، 220 کیلومتر آزادراه دیگر نیز در راستای رفاه حال هموطنان در برنامه سال 90 این وزارتخانه قرار دارد که امید است به این خواسته جامه عمل پوشانده شود.
نیکزاد از افتتاح 15 هزار کیلومتر پروژه راهسازی در کشور خبر داد و افزود: ساخت 15 هزار کیلومتر شامل یک هزار کیلومتر راه‏آهن، 220 کیلومتر آزادراه، 4 هزار کیلومتر راه اصلی، 7 هزار و 500 کیلومتر راه روستایی، 2 هزار و 600 کیلومتر بزرگراه، 15 طرح فرودگاهی و 100 پروژه بندری را مبنای کار وزارت راه و شهرسازی در سال جهاد اقتصادی قرار داده‏ایم.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: علاوه بر این، طرح‏های شگرفت و تحولات بزرگ دیگری نیز در حوزه راه‏های کشور به وقوع خواهد پیوست که با نهایی شدن طرح، برنامه‏های آتی به مردم اطلاع داده خواهد شد. وی با دعوت از بخش خصوص برای اجرای طرح‏های راهسازی عنوان داشت: راه‏‏های کشوری که دارای 300 میلیارد تومان اعتبار در دست مردم و 6 هزار و 400 پیمانکار بخش راهسازی است، نباید شاهد این وضع باشد.
نیکزاد با اشاره به ظرفیت‏های بالقوه اقتصادی راه‏های کشور خاطرنشان کرد: بخش‏های متعدد فرودگاه حضرت امام راحل (ره) نظیر هتل، پارکینگ طبقاتی، ترمنیال، واحدهای تجاری و وی‏آی‏پی دارای صرفه اقتصادی است اما مسئولان باید بخش خصوصی را در این مباحث ارزآور وارد کنند. وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بخش‏های خصوصی نیر باید به نحوی عمل کنند که سودهای استحصالی از کار، علاوه بر خود آنها به مردم نیز برسد.

۱ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۴:۰۶
شاسا |
اشتراک در