ساخت 13 هزار مسکن خیرساز در کشور

مدیرعامل انجمن خیران مسکن‌ساز کشور از آغاز ساخت 13 هزار واحد مسکونی خیرساز در کشور خبر داد.

کیومرث سلکی ‌در چهارمین جلسه انجمن خیران مسکن‌ساز کشور که به میزبانی بنیاد مسکن مازندران برگزار شد با بیان اینکه اساس تشکیل انجمن‌ها شناسایی خیران در حوزه ساخت مسکن محرومان جامعه است، بیان داشت: هر واحد مسکنی که از سوی خیران مسکن احداث شود با داشتن متقاضی می‌تواند توجیه اقتصادی داشته باشد. وی بر ضرورت انجام گزینش متقاضیان مسکن محرومان تاکید کرد و افزود: برای رسیدن به اهداف انجمن خیران مسکن‌ساز ضرورت دارد تا فعالیت‌های انجمن در راستای حساب 100 امام خمینی انجام شود.
مدیرعامل انجمن خیران مسکن‌ساز کشور اقدام مهم انجمن خیران مسکن‌ساز را رفع مشکلات پیش‌روی متقاضیان نیازمند دانست و تصریح کرد: مسکن به منظور کالایی ارزشمند باید کیفی و با حداقل اعتبار ممکن اجرایی شود. وی معافیت‌های احداث مسکن محرومان را در اجرا و قیمت تمام شده موثر دانست و گفت: سعی شود تا از معافیت‌ها استفاده شود که نظام مهندسی در80 درصد استان‌ها به صورت رایگان طراحی و به مسائل فنی می‌پردازد.
مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه انجمن خیران مسکن‌ساز در 30 استان کشور فعالیت دارند، اظهار داشت: 23 هزار واحد مسکونی در سطح کشور از مرحله صدور پروانه گذشته و از این تعداد 13 هزار واحد عملیاتی شده است. وی افزود: انجمن‌های استانی براساس شیوه‌نامه‌های ابلاغی که از سوی کشور ارسال شده است، موظف به اجرا هستند.
سلکی ماهیت انجمن‌ها را غیردولتی دانست و عنوان داشت: با استفاده از حضور خیران، تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای و حساب 100 امام توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نیز مشارکت‌های مردمی فعالیت می‌کند. وی با بیان اینکه اهداف انجمن از طریق هیئت مدیره و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید تبلیغات شود، خاطرنشان کرد: استقرار دفتر نمایندگی انجمن خیران مسکن‌ساز در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها ضروری است.

۱ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۳:۵۶
فارس نیوز |
اشتراک در