‌نصب پل کامپوزیتی در کشور هلند

شهر اوترچ واقع در کشور هلند، اولین پل کامپوزیتی هلند نصب گردید. پل مذکور، جایگزین یک پل چوبی شده و برای عبور افراد و وسایل نقلیه اورژانسی به کار می رود.
به گزارش سانا، پل کامپوزیتی مذکور دارای 12 متر طول و 5 متر عرض بوده و وزن کلی آن در حدود 7 تن است و قادر است حداکثر وزن 45 تن را تحمل کند. لازم به ذکر است که این پل همانند سایر پل ها دارای نرده کناری بوده و آن نیز به نوبه خود می تواند بار افقی تا 3 kN/m را تحمل کند. کار مهندسی بر روی این پل توسط شرکت سازه های سبک BV کشور هلند انجام شد. این شرکت برای ساخت پل مذکور از سازه ساندویچی شرکت Baltek و مغزی بلسان شرکت Alcan Composites Core Materials و تقویت کننده های چند جهته شیشه و یک نوع رزین پلی استری استفاده نموده سازه های سبک BV در شهر دلف ساخته شدند و پس از آن به قطعات پل مذکور مونتاژ گشته و روکش شوند و نرده های کناری هم بر روی عرشه سوار شوند. نصب نهایی پل تنها چند ساعت طول کشید و سایر کارهای جاده سازی تقریبا ظرف سه روز تکمیل شد.
محصول فوق، جدیدترین پل کامپوزیتی با ساختار ساندویچی و مغزی شرکت Baltek است که توسط شرکت سازه های سبک BV طراحی و ساخته شده است.
 

۲۹ تیر ۱۳۹۰ ۱۶:۳۸
خبرنامه انجمن کامپوزیت |
اشتراک در