ابداع زنگ هوشمند ضد دزد

یک پسر 13 ساله با اختراع نوعی زنگ در برای القای این حس به دزدان که صاحبخانه در خانه حضور دارد در آستانه دستیابی به ثروتی 250 هزار پوندی است.

این دستگاه که اسمارت بل(زنگ هوشمند) نام دارد توسط لاورنس روک 13 ساله ساخته شده و در زمان فشرده شدن، شماره تماس صاحبخانه را گرفته و به وی اجازه می‌دهد با افرادی که به منزل وی مراجعه کرده‌اند صحبت کند.

 این دستگاه حتی به تولید یک صدای زنگ سفید می‌پردازد که به مهمانان ناخوانده این احساس را القا می‌کند که در حال صحبت با فردی در خانه با یک سیستم ارتباطی هستند.

 این ابتکار که از یک سیم‌کارت داخلی و فناوری تلفن‌همراه استفاده می‌کند همچنین به صاحبخانه‌ها این اجازه را می‌دهد که دستورالعمل‌های لازم را به کارمندان خدماتی در زمان تحویل کالا در منزل آنها ارائه دهد.

 لاورنس تاکنون موفق به فروش 20 هزار دستگاه به شرکت بزرگ ارتباطاتی «کامتل اینوویت» شده و در حال حاضر در حال عقد قرارداد دیگری با یک شرکت دوم برای فروش 25 هزار دستگاه است. با انجام این قرارداد، این نوجوان 13 ساله 250 هزار پوند ثروتمندتر خواهد شد.

 لاورنس که ملیتی انگلیسی دارد اظهار کرد: من در ابتدا این ایده را به این دلیل طراحی کردم که مادرم از رفت‌وآمد به اداره پست برای گرفتن بسته‌هایی که در زمان نبود ما به درب منزل تحویل شده بود،‌ خسته شده بود. هنگامی که شروع به ساخت زنگ هوشمند کردم فهمیدم که می‌توان از آن به عنوان مانعی بر سر راه دزدان نیز استفاده کرد.

 وی افزود: بیشتر دزدان فرصت‌طلب در ابتدا زنگ در را فشار می‌دهند تا از نبود صاحبخانه مطمئن شوند که زنگ هوشمند راه‌حل مناسبی برای جلوگیری از این اتفاق است.

 این ایده زمانی به ذهن لاورنس رسید که مدرسه وی آنها را به ایجاد اختراعی برای شرکت در رقابت برنامه تلویزیونی Dragons' Den تشویق کرد.

 لاورنس در حال حاضر بدای این اختراع موفق به کسب بورسیه برای وورود به مدرسه خصوصی ترینیتی در جنوب لندن شده‌است.

۲۹ تیر ۱۳۹۰ ۰۹:۳۱
ایسنا |
اشتراک در