بهره برداری از مجتمع بزرگ تجاری اردبیل

همزمان با اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت امام عصر(عج) بزرگ‌ترین مجتمع تجاری تفریحی شمال غرب کشور با عنوان شوراسنتر در اردبیل به بهره‌برداری رسید

در مراسم بهره‌برداری از این مجتمع که ظهر امروز و با حضور استاندار، شهردار و اعضای شورای شهر اردبیل و جمعی از اهالی برگزار شد؛ سرمایه‌گذار این طرح در سخنانی اظهار داشت: هر بار که این مجموعه ارزشمند را نگاه می‌کنیم به داشتن ظرفیت و قابلیتی نظیر شورابیل و بسیاری از ظرفیت‌های دیگر گردشگری این منطقه افتخار می‌کنیم و به خود می‌بالیم.
محمد‌رضا کلاهی گفت: در زمان فراخوان عمومی برای انتخاب اسم این مجموعه بیش از 6 هزار و 700 نامه محبت‌آمیز و پر از شور و اشتیاق و علاقه‌مندی به دستم رسید که بعد از طی مراحل مختلف اسم شوراسنتر برای این مجموعه انتخاب شد. وی افزود:‌ هر چند قرار بود تندیس شاه اسماعیل صفوی ملقب به خطایی در ورودی این مجموعه نصب شده و نام آن به اسم این سردار دلاور نام‌گذاری شود اما به دلایلی این مجسمه به میراث فرهنگی واگذار شد تا آن را در محوطه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی قرار دهد.
کلاهی مجموعه دریاچه شورابیل را یک ظرفیت بی‌نظیر اعلام و تصریح کرد: نظیر این دریاچه در دنیا تنها در دو نقطه جهان است که یکی در شهر رم ایتالیا است که سالانه هزینه نگهداری آن 1.3 میلیارد یورو است و دیگری نیز در مرکز سه کشور فرانسه، سوئیس و اتریش است که این کشور ها در این در یاچه زیبا هتل‌ها، رستوران‌ها و تاسیسات فراوانی احداث کرده‌اند تا زمينه بهره‌مندی آن فراهم شود.
سرمایه‌گذار پروژه برزرگ تجاری و تفریحی شوراسنتر گفت: ‌شورابیل با داشتن 200 میلیون متر‌مکعب آب و 8 کیلومتر مساحت یکی از بهترین مکان‌های تفریحی و توریستی و جذب گردشگر است که با سرمایه‌گذاری در آن می‌توان زمینه بهره‌مندی نسل های بعدی از این دریاچه به عنوان موهبت الهی را فراهم کرد. وی ابراز داشت: ‌شهردار و مسئولان استان باید توجه کنند تا مبادا با ساخت و سازهای کوچک و غیر اولویت‌دار به فضای طبیعی این مجموعه لطمه وارد کرده و یا اکوسیستم آن را به هم بزنند.
سرمایه‌گذار شوراسنتر اضافه کرد: مجتمع تجاری تفریحی و گردشگری شوراسنتر با سرمایه‌گذاری 19 میلیارد تومان و دارا بودن 560 باب مغازه بعد از چند‌ سال تلاش و همت مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسیده و قابلیت توسعه را نیز در فاز‌های بعدی دارد.
کلاهی از پیگیری و مساعدت استاندار اردبیل برای راه‌اندازی این مجموعه قدردانی کرد و افزود: هرچند عده‌ای معتقدند این مجتمع برای 20 سال آینده شهر اردبیل است اما استاندار اردبیل این مجموعه را نیاز امروز مردم اردبیل اعلام کرده و راه‌اندازی آن را سبب افزایش گردشگران و توریسم می‌‌داند. وی با گله‌مندی از برخی از مسئولان در همکاری نکردن برای راه‌اندازی سریع این مجموعه از شهردار و شورای شهر به عنوان پشتیبانی‌کنندگان اصلی مجموعه یاد کرد و بیان داشت: اگر در این استان از سرمایه‌گذاران پشتیبانی واقعی انجام شود بنده حاضر هستم فازهای بعدی مجتمع را د‌ر محوطه اطراف شورابیل به همراه برج‌های دو قلو احداث کرده و راه‌اندازی کنم.
این سرمایه‌گذار تقارن راه‌اندازی این مجتمع را با اعیاد شعبانیه به ویژه نیمه‌شعبان به فال‌نیک گرفت و از زحمات مدیر این مجتمع و هیئت امنا قدردانی کرد. کلاهی با مقایسه شهر اردبیل با دبی گفت: اردبیل با وجه متمایز بیشتر نسبت به دبی ظرفیت پذیرش سالانه 6 میلیون گردشگر را دارد و شایسته است متناسب با این گردشگران جای‌جای این استان توسعه پیدا کند و از دبی با 9 میلیون توریست‌پذیر جلو بزند. وی از شوارای شهر و اعضای باکفایت آن در حمایت از سرمایه‌گذار این مجموعه برای راه‌اندازی مجتمع قدردانی کرد.
در این جلسه مدیر مجتمع شوراسنتر اردبیل نیز در سخنانی اظهار داشت: ‌بعد از چهار سال تلاش و فعالیت مستمر مجموعه شوراسنتر اردبیل با 560 باب مغازه که نیمی از آنها به فروش رسیده آماده فعالیت است و از سرمایه‌گذاران نیز دعوت به همکاری می‌کند. عوض علیپور افزود: با راه‌اندازی این مجموعه با توان نیروهای بومی و مهندسان استان اردبیل به نمایش گذاشته شد و ما صلابت خود را در عرصه جهاد اقصاد نشان دادیم. وی از راه‌اندازی شهر بازی سرپوشیده این مجتمع تا پایان مهر ماه خبر داد و ابراز امیدواری کرد؛ راه‌‌اندازی این مجتمع به رونق تجاری اقتصادی و رفاه عمومی کمک کرده و به نفع مردم استان باشد.

۲۸ تیر ۱۳۹۰ ۱۴:۵۹
شاسا |
اشتراک در