ساخت و ساز در حریم قانونی راه‌ها ممنوع

مسئول ایمنی و حریم راه‌های اداره راه و ترابری هرمزگان گفت: از هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم قانونی راه‌ها و 100 متر شعاع حفاظتی آن جلوگیری می‌شود

مهران رازمند پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه و تعریض و بهسازی راه، امکان انجام عملیات راهداری، وجود فضای لازم برای نصب تجهیزات ایمنی راه‌ها و تامین ایمنی عبور و مرور از مهم‌ترین دلایل تصویب قانون حریم راه‌هاست که نظارت بر اجرای آن بر عهده اداره راه و ترابری استان‌هاست.
وی افزود: زهکشی و حفر کانال در طول طرفین راه، احداث راه‌های دسترسی، درختکاری و فضای سبز و جلوگیری از صدمات وارده به ساختمان‌های اطراف از دیگر دلایل حفظ و نگهداری حریم راه‌ها است.
مسئول ایمنی و حریم راه‌های اداره راه و ترابری هرمزگان ادامه داد: با توجه به بازدید مستمر و تحلیل توسعه استان بر اساس تقسیمات کشوری و ارتقای مناطق برای برخی جاده‌های روستایی اصلی و فرعی حریم متفاوت پیشنهاد و پس از تائید استان برای تصویب در هیئت دولت به مرکز ارسال می‌شود.
وی یادآور شد: ممکن است میزان حریم با حریم قانونی عمومی حریم راه‌ها متفاوت باشد لذا رعایت اینگونه حریم‌ها که به عنوان حریم مصوب مشهور بوده برای عموم الزامی است.
رازمند بیان داشت:‌ به رغم هشدارها و گشت‌های مستمر عوامل راهداری مشاهده می‌شود بعضی از افراد اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه راه‌ها می‌کنند و به تذکرات ماموران راهداری نیز هیچ توجهی ندارند لذا افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی و مستحدثات آنان تخریب می‌شود.
وی اضافه کرد:‌ اداره کل راه و ترابری هرمزگان برحسب وظیفه قانونی خود از هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در حریم قانونی راه‌ها و 100 متر شعاع حفاظتی آن جلوگیری و با متخلفین برابر تبصره یک ماده شش قانون ایمنی راه‌ها برخورد قانونی می‌کند.
رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های راه و ترابری استان هرمزگان از متقاضیان خواست قبل از هر گونه ساخت و ساز اعم از تجاری و مسکونی در حاشیه اتوبان‌ها و راه‌های اصلی، فرعی و روستایی برای اخذ مجوز قانونی به ادارات راه و ترابری مراجعه کنند.

۲۸ تیر ۱۳۹۰ ۱۴:۵۱
خیرگزاری فارس |
اشتراک در