راهکار های وزیر نیرو برای صرفه جویی هزینه برق

وزیر نیرو گفت: مصرف کنندگان بخش خانگی برق، می توانند با تهیه لوازم برقی با برچسب انرژی آ (A)، تا 70 درصد در هزینه برق خود صرفه جویی کنند.

نامجو خواستار توسعه همه جانبه فرهنگ صرفه جویی در بخش انرژی کشور شد و با اشاره به دستاوردهای سومین نمایشگاه بین المللی صرفه جویی انرژی که 22 تا 25 تیردر تهران برگزار شد، افزود: از نکات قابل توجه در این نمایشگاه، حضور فعال تولیدکنندگان لامپ های کم مصرف بود که نشان دادند کشور ما از دانش روز جهان در این بخش برخوردار است.

وی با بیان آنکه در برخی از غرفه ها تولید کنندگان داخلی توانمندی ها و قابلیت های خود را در زمینه انرژی های نو به نمایش گذاشته بودند، اظهار داشت: یکی از ابتکارهای جالب در این نمایشگاه، طراحی دو غرفه خانه کم مصرف و خانه پرمصرف بود و برای مخاطبان نشان داده شده بود که چگونه خانه ای با استفاده از وسایل برقی با برچسب انرژی  آ توانسته است 50 درصد مصرف خود را در مقایسه با منزل مشابه کاهش دهد.

وی بیان کرد: هزینه مصرف برق در خانه ای که 50 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می کند، حدود 70 درصد هزینه خانوار در بخش انرژی کاهش می یابد. نامجو گفت: دولت اقدام های موثری را در زمینه بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی انجام داده است. به گفته وزیر نیرو ، دولت این اقدام مهم را از دستگاه هایی اجرایی آغاز کرده و با اختصاص اعتبار، آنها را به سمتی سوق داده است که ملزم به کاهش و صرفه جویی در مصرف انرژی شوند.

نامجو در ادامه خواستار توسعه همه جانبه فرهنگ صرفه جویی در بخش انرژی شد و افزود: با تخصیص تسهیلات ویژه به خانواده ها می توان آنان را به استفاده از محصولات و کالاهای با رتبه انرژی آ تشویق کرد که مصرف برق در بخش خانگی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. وی گفت : در زمان حاضر حدود 14 درصد از انرژی کشور در تمامی بخش های مصرفی در حوزه روشنایی مصرف می شود که باید کاهش یابد.

   

۲۸ تیر ۱۳۹۰ ۱۴:۲۸
شاسا |
اشتراک در