احداث 300 هزار مسکن با فناوری نوین در سال

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: 300 هزار واحد مسکونی به روش فناوری نوین صنعت ساختمان در کشور در دست ساخت است.

ابوالفضل صومعلو اظهار داشت: از یک میلیون و 800 هزار واحد مسکن مهر، در حال حاضر 300 هزار واحد بر اساس قانون مبحث 19 مقررات ملی ساختمان و با اعمال 5 مورد از روش‌های فناوری نوین در تیرها، ستون‌ها، پنجره‌های دو جداره و مصالح سبک احداث شده ‌است. به گفته وی ساخت ‌و ساز به روش فناوری نوین صنعتی‌سازی سرعت و ایمنی را در اجرا افزایش می‌دهد و سبب ارتقای کیفیت می‌شود.
معاون امور مسکن و ساختمان از پرداخت 16 هزار و 552 میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت واحدهای مسکونی مهر منحصر به ‌فرد محسوب می‌شود. وی با تاکید براینکه هیچگاه قیمت پایین و ارزان ساختن واحدهای مسکونی مهر سبب کاهش کیفیت ساختمان‌ها نشده‌است، افزود: بر اساس بررسی و نظارت دفتر مقررات ملی ساختمان این وزارتخانه، واحدهای مسکونی مهر با بیش از 80 درصد در رعایت مقررات لازم، نمره قبولی بالایی کسب کرده‌اند.
صومعلو گفت: در حال حاضر پیمانکاران بزرگ، حرفه‌ای و متعهدی که علاقه‌مند به توسعه کشور هستند با کم کردن حاشیه سود، در حال ساخت واحدهای مسکونی مهر با بهترین کیفیت هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بر اساس مبحث 19 مقررات ملی ساختمان ایران عایق‌کاری دیوارهای خارجی ساختمان، نصب پنجره‌های دوجداره با قاب‌های فلزی ترمال بریک، چوبی یا UPVC استاندارد، عایق‌کاری کانال‌های هوا، لوله‌های تاسیسات و سیستم تولید آب گرم، نصب سیستم‌های کنترل‌کننده موضعی نظیر شیرهای ترموستاتيک بر روی رادیاتورها و نصب سستم‌های کنترل مرکزی هوشمند و مجهز به سنسور اندازه‌گیری دمای هوای محیط، الزامی است، تصریح کرد: تهیه و تدوین مبحث 19مقررات ملی ساختمان با عنوان صرفه‌جویی در مصرف انرژی و بروز کردن آن به لحاظ مصالح و فناوری‌های نوین، ترویج مبحث 19، تشکیل شرکت‌های بازرسی و کنترل کیفیت ساخت و ساز، تهیه مصوبه یارانه انرژی به ساختمان‌های غیردولتی موجود و دردست ساخت، حمایت از فناوری‌های نوین و تولید صنعتی و مشارکت در تدوین لایحه مدیریت انرژی، از اقدامات صورت گرفته توسط وزارت راه و شهرسازی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی هستند.
معاون امور مسکن و ساختمان خاطر‌نشان کرد: طراحی نامناسب، استفاده از مصالح غیراستاندارد و عدم اجرای کامل مبحث 19 مقررات ملی ساختمان، ارزان بودن حامل‌های انرژی، عدم نظارت مطلوب توسط ناظران ساختمان‌های در دست ساخت، عدم تشویق و حمایت کافی از رعایت کنندگان مبحث 19 مقررات ملی ساختمان، توسعه و گسترش ناکافی تولید صنعتی و فناوری‌های نوین در تولید مسکن از عوامل به هدر رفتن انرژی در ساختمان‌ها هستند.

۲۷ تیر ۱۳۹۰ ۱۱:۲۵
شاسا |
اشتراک در