طرح ویژه نظارت بر تولید و توزیع مصالح ساختمانی

مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از مصرف کنندگان وتولید کنندگان از طرح ویژه نظارت بر تولید ، توزیع و قیمت مصالح ساختمانی خبر داد.

  شهرام میر آخورلو افزود: در این طرح که قرار است به مدت 2 هفته برگزار شود،‌‌بازرسان سازمان بازرگانی و اصناف ، مواردی مانند صادر نشدن فاکتور ، درج نکردن قیمت و گران فروشی را به صورت ویژه بررسی می کنند. وی اضافه کرد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کننده با هر گونه اختفاء، ‌امتناع از عرضه و اخلال در عرضه اعم از تولید و توزیع برخورد می کند.

میرآخورلو افزود: ‌با توجه به فرارسیدن فصل ساخت و ساز،‌ افزایش تقاضا ، انتظار افزایش قیمت در سطوح عرضه ، تعمیرات در برخی واحدهای تولیدی و استفاده از تغییر قیمت ایجاد شده ، اخلالی در روند عرضه مصالح ساختمانی از سوی واحدهای تولیدی صورت گرفت و ‌عوامل سود جو به جمع آوری سیمان برای انتفاع از تغییرات قیمت اقدام کردند. وی ادامه داد: هم اکنون با توجه به افزایش مجاز قیمت در کارخانه ، روند عرضه مصالح ساختمانی و به ویژه سیمان افزایش یافته و قیمت ها نیز در حال تثبیت است.

میرآخورلو گفت: افزایش قیمت سیمان بر اساس مصوبه کمیته ماده یک طرح جامع سیمان و اصلاح قیمت سیمان فله ای تیپ یک به عنوان نرخ پایه سیمان برای مصرف کننده تا رقم 74 هزار تومان به ازای هر تن فله تعیین شده است. وی افزود : در سه ماهه نخست امسال به صورت تجمعی تولید سیمان 18 درصد و عرضه آن نیز 15 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال، رشد داشت اما باید در نظر گرفت که مصرف سیمان نیز با توجه به افزایش صدور پروانه های ساخت مسکن، رشد قابل توجهی داشته است.

میرآخورلو از کسانی که در موارد گران فروشی ، کم فروشی و به ویژه تقلب در وزن و محتویات پاکت های سیمان و گچ ، حقوقشان تضییع شده است خواست با شماره تلفن 124 یا روابط عمومی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان تماس بگیرند و کد رهگیری دریافت کنند. وی اضافه کرد: گروهی ویژه با همکاری سازمان تعزیرات ، در شهرهای بزرگ حدود نیم ساعت و در شهرهای کوچک حدود ده دقیقه پس از دریافت شکایت های مردمی در محل حضور می یابند و در مدت ده تا 15 روز به آن رسیدگی خواهند کرد.

مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولید کنندگان همچنین گفت: طرح ویژه تابستانی نظارت بر مراکز سیاحتی ، تفریحی و اقامتگاه ها که از 10 تیر آغاز شده بود تا ماه مبارک رمضان ادامه خواهد یافت.
 

۲۵ تیر ۱۳۹۰ ۱۶:۱۳
شاسا |
اشتراک در