حمایت دولت از تولید کولرگازی کم مصرف

یک فعال اقتصادی در زمینه تولید لوازم کولرهای گازی گفت: برای بهینه سازی مصرف انرژی نیاز به تولید لوازم کم مصرف است و بخش خصوصی در این میان برای تولید این لوازم نیاز به حمایت جدی دولت دارد.

نادر انصاری در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی صرفه جویی در انرژی گفت: استفاده از دستگاه کولر گازی خورشیدی موجب صرفه‌جویی انرژی می شود و باید برای ساخت آن در داخل تلاش کرد. انصاری ادامه داد:این دستگاه می تواند با استفاده از از انرژی خورشیدی و نیز برق ایجاد سرمایش کند و استفاده از انرژی خورشیدی در آن به میزان 30 تا 50 درصد در مقایسه با کولرهای گازی معمولی کاهش مصرف برق را در پی دارد.
وی افزود: هزینه تمام شده این نوع کولرها در زمان حاضر مقداری بالاست اما به هرحال استفاده از آن دارای توجیه اقتصادی برای مناطق گرمسیری کشور است چرا که می تواند هزینه های برق را مقدار قابل توجهی کاهش دهد. وی تصریح کرد: تاکنون انتظاراتی که در جهت حمایت دستگاه‌های دولتی داشته‌ایم محقق نشده، البته قولهایی در این زمینه داده شده است.
یادآور می شود سومین نمایشگاه بین المللی صرفه جویی در انرژی از روز چهارشنبه هفته گذشته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز بکار کرد و تا (شنبه 25 تیرماه) ادامه دارد.

۲۵ تیر ۱۳۹۰ ۱۶:۰۷
شاسا |
اشتراک در