ابداع کم مصرف ترین هواکش ساختمانی

هواکش بدون صدایی که تولید کنندگان ایرانی در سومین نمایشگاه بین‌المللی صرفه ‌جویی انرژی در نمایشگاه بین ‌المللی تهران به نمایش گذاشته اند فقط 3 وات در ساعت، برق مصرف می کند.

این هواکش که قابل استفاده در اتاق، آشپزخانه، حمام، دستشویی و ... است، در مدلی که 9 و 8 دهم وات برق مصرف می‌کند، به تولید انبوه رسیده و به بازار عرضه شده است. یکی از متولیان تولیدکننده این دستگاه گفت: ساخت هواکش با مصرف سه وات از مدتی دیگر به تولید انبوه رسیده و وارد بازار خواهد شد.

پیش از این، هواکش‌ های مشابهی که تولید شده است 26 وات برق مصرف می‌کند که اکنون متخصصان با تغییری که انجام دادند، ضمن افزایش قدرت هوادهی بالا و نصب محافظ به منظور جلوگیری از ایجاد صدا و لرزش، میزان مصرف انرژی آن را نیز به کمترین میزان ممکن رسانده‌اند. سومین نمایشگاه بین ‌المللی صرفه‌ جویی انرژی ایران (IES 2011) روزهای 22 تا 25 تیر در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه 72 شرکت داخلی و 9 شرکت از چین، ترکیه، انگلیس، آلمان و تایوان آخرین دستاوردها و محصولات خود را در زمینه صرفه جویی انرژی ارایه کرده اند. سومین نمایشگاه بین المللی صرفه جویی انرژی که با موضوع "فناوری های نوین، ذخیره سازی، بهینه سازی و انرژی های تجدیدپذیر" ترتیب یافته است، نمایشگاهی مهم و برجسته در حوزه محصولات، خدمات و آخرین فناوری های مرتبط با انرژی های نو و تجدیدپذیر و نیز صرفه جویی و بهینه سازی مصرف انرژی در ایران محسوب می شود.

۲۵ تیر ۱۳۹۰ ۱۵:۵۸
شاسا |
اشتراک در