نخستین شیر هوشمند فوتونیک الکترونیک ایران در سومین نمایشگاه بین المللی انرژی ایران (IES 2011) رونمایی شد.

این شیرها که نخستین بار در جهان از فناوری سولار در ساخت آنها استفاده شده است، تا 70 درصد در مصرف آب گرم و سرد صرفه‌جویی می‌کند.

در شیرهای هوشمند الکترونیک مجهز به دستگیره مخلوط کننده آب سرد و گرم، به دلیل قرار داشتن دستگیره در کنار بدنه، مشکلی از نظر قرار دادن آن در حالت آب سرد کامل پیش نمی آید و تنها در هنگام نیاز می‌توان آب گرم را وارد مدار کرد؛ به این ترتیب در مصرف انرژی جهت گرمایش آب نیز صرفه‌جویی زیادی حاصل می‌شود.

منبع انرژی چشم الکترونیک این شیرها با باتری شش ولت و نور طبیعی (خورشید) و نور مصنوعی (لامپ) تغذیه می‌شود ، در حالی که شیرهای معمولی الکترونیک با باتری 12 ولت کار می‌کنند.

دست هیچ تماسی با این شیرها ندارد و از لحاظ بهداشتی بسیار مورد تایید است.

در حالی که خروجی آب در شیرهای الکترونیک معمولی در یک دقیقه 12 تا 24 لیتر است، در شیرهای هوشمند فوتونیک خروجی آب در دقیقه در سطح 6 لیتر مدیریت می‌شود.

با وجود خروجی آب محدود، به دلیل آن‌که افشانه آب این شیر 50 درصد آب را با 50 درصد هوا به بیرون هدایت می‌کند، هیچ مشکلی از لحاظ فشار آب خروجی از شیر وجود نخواهد داشت.

سومین نمایشگاه بین‌المللی صرفه‌جویی انرژی ایران (IES 2011) روزهای 22 تا 25 تیرماه جاری در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه 72 شرکت داخلی و 9 شرکت از چین، ترکیه، انگلیس، آلمان و تایوان آخرین دستاوردها و محصولات خود را در زمینه صرفه جویی انرژی ارایه کرده اند.

سومین نمایشگاه بین المللی صرفه جویی انرژی که با موضوع "فناوری های نوین، ذخیره سازی، بهینه سازی و انرژی های تجدیدپذیر" برپا شده است، نمایشگاهی مهم و برجسته در حوزه محصولات، خدمات و آخرین فناوری های مرتبط با انرژی های نو و تجدیدپذیر و نیز صرفه جویی و بهینه سازی مصرف انرژی در ایران محسوب می شود.

۲۵ تیر ۱۳۹۰ ۱۵:۲۹
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در