منابع صندوق توسعه ملی در اختیار مسکن مهر

نورصالحی درباره دستور رئیس جمهور برای اختصاص 7 میلیارد دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی به مسکن مهر گفت: این پول در اختیار بانک مسکن قرار می گیرد تا در جریان ساخت واحدهای مسکن مهر برای پرداخت وام استفاده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه زیرساختها از مسکن مهر عقب تر هستند، از دو راهکار اساسی برای تحقق خواسته رئیس جمهور خبر داد و گفت: واحدهایی هستند که تکمیل شده‌اند اما برای تامین آب، فاضلاب و به‌خصوص گاز با مشکل مواجه‌اند و امکان بهره برداری از این واحدها در شهرهای جدید نیست.

جمشید نورصالحی در باره تاکید رئیس جمهور برای افتتاح واحدهای مسکن مهر در استان تهران تا هفته دولت، گفت: برای تحقق این امر نیازمند 2 راهکار اساسی هستیم؛ اول اینکه منابع بانکی باید به موقع پرداخت شوند که مسئول آن بانک مسکن است و مورد دیگر اینکه دیگر دستگاه ها باید برای تامین زیرساختها با مسکن مهر همکاری کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: واحدهایی هستند که تکمیل شده اند اما برای تامین آب، فاضلاب و به خصوص گاز با مشکل مواجه اند و امکان بهره برداری از این واحدها در شهرهای جدید نیست. نورصالحی تصریح کرد: واحدهایی هم هستند که مدت زیادی به تکمیل آنها باقی نمانده اما زیر ساختها بسیار عقب تر از ساخت واحدها هستند که این موارد در کنار یکدیگر افتتاح واحدها را به تعویق می اندازد.

وی درباره دستور رئیس جمهور برای اختصاص 7 میلیارد دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی به مسکن مهر گفت: این پول در اختیار بانک مسکن قرار می گیرد تا در جریان ساخت واحدهای مسکن مهر برای پرداخت وام استفاده شود. وی افزود: در گذشته بانک مرکزی اعتبارات بانک مسکن را تا حدودی تامین می کرد اما الان با دستور رئیس جمهور منابع بانک مسکن از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در واقع اعتباری به طور مستقیم به متقاضی ارایه نمی شود بلکه در قالب پشتوانه تسهیلات ساخت مسکن مهر این منابع اختصاص داده می شود. نورصالحی درباره نحوه تخصیص وام به هر استان اظهار داشت: این تقسیم بندی انجام شده است که هر استان به چه میزان تسهیلات نیاز دارد و تقسیم بندی تقریبی هر استان در هر ماه مشخص شده است اما منابع صندوق توسعه ملی مستقیما در اختیار بانک مسکن قرار می گیرد.

رئیس جمهور در جلسه شورای ملی مسکن، دستور اختصاص فوری سه میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به بانک مسکن را به عنوان پشتوانه اعطای تسهیلات ساخت مسکن را داد و گفت: این رقم تا پایان شهریورماه امسال به 7 میلیارد دلار خواهد رسید.

۲۲ تیر ۱۳۹۰ ۱۵:۰۳
شاسا |
اشتراک در