مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد در گفت و گو با صما: وزارت بازرگانی «ایران کد» را جدی بگیرد

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران: با تأکید اخیر رئیس جمهوری مبنی بر اجرای طرح «ایران کد»، وزارت بازرگانی برای جلوگیری از ورود کالاهای بی‌کفیت به کشور، باید با جدیت این مسئله را دنبال کند.

 

 

 

فریدون بلغاری، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: با توجه به وفور اجناس بدون استاندارد ناگزیر به اجرای طرح «ایران کد» هستیم. این طرح از سوی وزارت بازرگانی برای کنترل اجناس و کالاهایی که به صورت غیرمجاز و از مبادی غیررسمی وارد کشور می‌شوند، مطرح شده بود.

 

 

 

وی با اشاره به این که رسانه‌ها از طریق اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع و پیگیری در این زمینه می توانند به مسئولان کمک کنند افزود: برای اجرا شدن طرح «ایران کد» اکنون به تلاش و پیگیری‌های مداوم رسانه‌ها نیازمندیم.

 

 

 

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ، استفاده از مصالح ساختمانی غیرمجاز در پروژه‌ها را منوط به نظارت‌ دانست و تصریح کرد: طبق قانون، نظارت هنگام ساخت و ساز برعهده سازمان نظام مهندسی است و ناظران پروژه‌ها باید از کاربرد مصالح غیرمجاز در ساختمان‌ها جلوگیری کنند.

 

 

 

بلغاری همچنین بیمه ساختمانی را یکی دیگر از موارد ساخت و سازهای با کیفیت عنوان کرد و گفت: اجرای بیمه ساختمانی  که در گذشته مطرح شد، یکی دیگر از راهکارهاست. در بیمه ساختمانی برای مجریان و پیمانکاران و ناظران ساختمان‌ها مسئولیت‌های تضامنی پیش‌بینی شده است.

۲۲ تیر ۱۳۹۰ ۱۱:۲۰
پایگاه اطلاع رسانی انبوه سازان ایران |
اشتراک در