ساخت دستگاه کاهنده مصرف برق کولرهای گازی

گروهی از پژوهشگران کشور موفق به ساخت دستگاهی شده اند که می تواند مصرف برق کولرهای گازی را 30 درصد کاهش دهد

علی رضا رضا نوری یکی از پژوهشگران این طرح گفت: این دستگاه کاهنده در واقع یک دستگاه مکانیکی و سخت افزاری است که در کنار کولرهای گازی نصب و موجب کاهش مصرف برق و همچنین افزایش کارایی کولر می شود. به گفته وی آزمایش های انجام شده بر روی این دستگاه همچنین حاکی از کاهش 40 درصدی هزینه قبض برق مشترکان می شود.
رضا نوری با بیان اینکه این دستگاه فقط قابلیت استفاده در کولرهای گازی را دارد افزود: این دستگاه برخلاف سایر دستگاه های کاهنده مصرف برق که اغلب از تایید شرکت توانیر برخوردار نیستند، در مدار برق دستگاه اختلال ایجاد نمی کند. وی اظهار داشت این دستگاه در داخل کشور به ثبت رسیده و تایید سازمان استاندارد را دریافت کرده است.
به گفته وی شرکت های معتبر سازنده کولر گازی کره ای و چینی مانند ال جی خواستار خریداری این دستگاه بوده اند اما این گروه از فروش آن خوداری کرده اند تا ایرانی ها کاربر اصلی آن باشند. این پژوهشگر با اشاره به فصل تابستان و استقبال هم وطنان از کولرهای گازی بیان داشت این کولرها مصرف برق زیادی دارند و این دستگاه های مکانیکی قابلیت کاهش مصرف برق و کاهش هزینه ها را برای آنها به ارمغان می آورند.
از سوی دیگر سعید قهرمانیان یکی دیگر از پژوهشگران این پروژه نیز بیان داشت: دفتر طرح و برنامه برق منطقه تهران با استقبال از این دستگاه، پیشنهاد کرده است تعدادی از این دستگاه ها در این شرکت نصب شود تا کارایی و بازدهی آن را محک بزند. این دستگاه طی چند ماه اخیر وارد بازار شده است.

   

۲۲ تیر ۱۳۹۰ ۱۰:۲۳
شاسا |
اشتراک در