توسعه حجم ساخت پنل‌های خورشیدی ساختمانی در آسیا

بسیاری از کمپانی‌های تولید مصالح ساختمانی در کشورهای آسیایی، به سوی طراحی و ساخت جدیدترین پنل‌های خورشیدی مختص ساختمان‌سازی روی آورده‌اند که روزانه به تعداد آن‌ها نیز افزوده می‌شود.

بنابراین گزارش، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سیلیکون آسیا در نظر دارد تا پایان سال‌جاری میلادی، مساحت کارخانه خود را به‌منظور آغاز خط تولید پنل‌های خورشیدی ساختمانی دو برابر کند.

نکته قابل توجه اینجاست که این تولیدکننده بزرگ سرمایه‌ای معادل ۳۵ میلیارد دلار به صورت بلندمدت در سال‌های آینده برای توسعه این خط تولید جدید اختصاص خواهد داد.

همچنین کمپانی‌های تولیدکننده سیستم‌های تأمین انرژی ساختمان از کشورهای کره و چین نیز مشترکاً حجم خط تولید پنل‌های خورشیدی ساختمانی خود را از ۴۸ هزارتن به بیش از ۸۰ هزار تن در طول یک سال آینده افزایش خواهند داد.

اگر این روند تولیدی تا پایان سال ۲۰۱۱ میلادی به همین منوال ادامه پیدا کند، قطعاً مصرف انرژی ساختمان‌های کشورهای آسیایی تا بیش از ۳۰ درصد کاهش می‌یابد و این امر می‌تواند یکی از بزرگترین تحولات اقتصادی در بازار مسکن آسیا محسوب می‌شود.

این در حالی است که قیمت اکثر دستگاه و سیستم‌های گرمایشی داخل ساختمان نیز به تبعیت از رشد تولید پنل‌های خورشیدی ساختمانی به حد متعادل خواهد رسید که نمی‌توان از مزایای مؤثر و مفید آن چشم‌پوشی کرد.

۲۱ تیر ۱۳۹۰ ۱۱:۰۴
پایگاه اطلاع‌رسانی انبوه‌سازان ایران |
اشتراک در