برگزاری همایش بومی سازی مقررات ملی ساختمان

معاون امور عمرانی استاندار گلستان محورهای نخستین همایش سراسری بومی سازی مقررات ملی ساختمان در استان را اعلام کرد.

عبدالرضا دادبود در سومین جلسه شورای فنی استان افزود: بررسی جامعیت مقررات ملی ساختمان و لزوم تدوین مقررات استانی، اثرات اجرای مقررات ملی ساختمان در اقلیم های متفاوت کشور، ملاحظات اقلیمی و منطقه ای در طراحی و اجرا، بررسی همگامی و هماهنگی ساخت و ساز بومی و سنتی با مقررات ملی ساختمان از محورهای این همایش است.

وی همچنین بومی سازی تکنولوژی نوین در ساخت وساز، تاثیرات عوامل محیطی، اقلیمی و بهره برداران ساختمان در نوع ساخت و ساز، بررسی راهکار های بهینه سازی مصرف انرژی در اقلیم های مختلف کشور، بررسی نحوه کنترل وساز و کارهای نظارتی لازم در صورت تدوین مقررات بومی ساختمان، بررسی لزوم استفاده از مصالح بومی هر استان در ساخت و سازها از دیگر محورهای همایش عنوان کرد.

دادبود با تاکید بر برگزاری هرچه مطلوبتر این همایش گفت: با توجه به ظرفیت ها و توانایی های استان، این امر مستلزم همکاری همه جانبه نهادهای مختلف استان است. وی اظهار داشت: پیشرفت علوم مهندسی در رشته های مختلف و وارد شدن تکنولوژی نوین در صنعت ساختمان ، کمی از دغدغه های پیش رو که از ضعف در ایمنی ساختمانها ناشی می گردد را پوشش داده است.

معاون امور عمرانی استاندار تصریح کرد: وی از اهداف همایش بدست آوردن نتایج علمی و اجرایی و ثبت آن به عنوان راهکار و مقررات، ایراد پیشنهاد مقررات ملی مبتنی بر شرایط اقلیمی ، استفاده از توان علمی متخصصان بومی جهت تنظیم مقررات ملی ساختمان در هر منطقه برشمرد. گفتنی است ارائه دهندگان مقالات و علاقه مندان به شرکت در همایش می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی همایش www.lnbr.ir تا تاریخ یکم مرداد ماه اقدام کنند.

این همایش با همکاری حوزه معاونت عمرانی استانداری گلستان ، اداره کل مسکن وشهر سازی استان ، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و با مشارکت و حمایت معاونت امور مسکن و ساختمان و دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی در 16 و 17 شهریور ماه در گرگان برگزار می شود

۲۱ تیر ۱۳۹۰ ۰۹:۳۱
شاسا |
اشتراک در