مسکن مهر شهرهای جدید در مرحله پایانی

تازه ترین آمارهای منتشر شده از پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در شهرهای جدید تحت پوشش وزارت راه وشهرسازی، نشان می دهد که حدود 10 درصد از سهمیه 372 هزار واحدی خانه های مهر در این شهرها به مرحله اتمام نازک کاری رسیدند.

جدول پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در شهرهای مذکور نشان می دهد که تاکنون برای 272 هزار و 583 واحد مسکونی پی ریزی صورت گرفته که در واقع تحقق برنامه به میزان بیش از 73 درصد را نشان می دهد. همچنین در زمینه اجرای اسکلت خانه های این طرح تاکنون بیش از 174 هزار دستگاه تحت پوشش قرار گرفتند که نزدیک به 50 درصد هدف پیش بینی شده است.
علاوه براین برای 153 هزار و 102 مسکن مهر اجرای سقف صورت گرفته که در این بخش نیز پیشرفت افزون بر 40 درصد در برنامه صورت گرفت. در اجرای سفت کاری نیز برای 94 هزار و 418 واحد مسکونی این مرحله به اتمام رسیده که تحقق بیش از 25 درصد را نشان می دهد. این آمار در حالی است که براساس نظر کارشناسان از اواخر سال گذشته پرداخت تسهیلات مسکن مهر با مشکل مواجه بود و از ابتدای سال جاری نیز خط جدید اعتباری تعیین نشده بود.
رئیس جمهور  در نشست شورای عالی مسکن از اختصاص فوری سه میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای افزایش اعطای تسهیلات ساخت مسکن خبر داد. محمود احمدی نژاد این را هم گفته که خط اعتباری مسکن مهر تا پایان شهریور ماه سال جاری به هفت میلیارد دلار می رسد و روند اعطای تسهیلات در این بخش با سیر صعودی تداوم خواهد داشت.
وزیر راه وشهرسازی پیش از این وعده داده که تا پایان شهریورماه سال جاری مرحله نخست خانه های مهر تحویل متقاضیان ذیربط خواهد شد و بر این اساس 937 هزار واحد مسکونی باید در اختیار افراد مربوطه قرار گیرد. آمار سهمیه بندی مسکن مهر در شهرهای جدید تحت پوشش وزارت راه وشهرسازی نشان می دهد که سه شهر جدید پرند ، پردیس و اندیشه (واقع در استان تهران ) در مجموع حدود 38 درصد کل واحد های مسکونی را میزبانی خواهند کرد.
شهر جدید پرند در 40 کیلومتری جنوب غرب استان تهران در مسیر آزاد راه تهران ساوه با سهمیه 95 هزار واحد مسکونی مهر بالاترین سهم را به خود اختصاص داده و شهرجدید امیر کبیر در استان مرکزی با 500 دستگاه واحد مسکونی کمترین سهمیه را دارد

۲۰ تیر ۱۳۹۰ ۰۹:۴۲
شاسا |
اشتراک در